آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

۱۷راه برای کامل و بالغ شدن

شما از نظر ظاهری به عنوان یک فرد بالغ شناخته می شوید، اما تا زمانی که از نظر عاطفی و ذهنی به بلوغ نرسید، نمی توانید نام یک شخص کامل را بر روی خود بگذارید. مگر اینکه بخواهید با یک کودک ازدواج کنید (که در این حالت "کمال" بالاجبار به شما تزریق می شود) در این حالت وقت کافی دارید که در حین رابطه رشد کرده و بزرگ شوید. روش های زیر به شما کمک می کند که راه رسیدن به کمال را آسانتر طی کنید. 

۱) مسئولیت پذیری
اساس شخصیت و درستی، مسئولیت پذیری می باشد. بدون هیچ عذر و بهانه ای یاد بگیرید که

ادامه مطلب ...

بهترین اخلاق دنیا و آخرت

حضرت محمد صلی الله علیه و آله :
آیا شـما را به بهترین اخلاق دنیا و آخرت راهنمایى کنم؟ آن است ‏که: 
با هرکس که از تو گسسته است، بپیوندى؛
به هرکس که تو را محروم کرده، عطا کنى؛
و هرکس را که به تو ستم کرده است، عفو کنى.
سلام و درود خدا بر رسول مکرم اسلام و امام صادق

درخواست افزایش حقوق


کارمندی قصد داشت به طور غیر مستقیم درخواست افزایش حقوق کنه… واسه این کار نامه زیر رو واسه رئیسش نوشت 
Dear Bo$$In thi$ life, we all need $ome thing mo$t de$perately. I think you $hould be under$tanding of the need$ of u$ worker$ who have given $o much $upport including $weat and $ervice to your company.I am $ure you will gue$$ what I mean and re$pond $oon.
Your$ $incerely, Norman $oh

فردای اون روز رئیس جواب نامه او را داد و به صورت محترمانه گفت نه!!!

Dear NOrman,I kNOw you have been working very hard. NOwadays, NOthing much has changed. You must have NOticed that our company is NOt doing NOticeably well as yet.NOw the newspaper are saying the world`s leading ecoNOmists are NOt sure if the United States may go into aNOther recession. After the NOvember presidential elections things may turn bad.I have NOthing more to add NOw. You kNOw what I mean

12 قدم تا موفقیت در همه مراحل زندگی

همه چیز به طرز تفکر شما بستگی دارد!

ما در مسیر زندگی هر روز با چالش‌های زیادی روبه‌رو می‌شویم و روش برخورد ما با این چالش‌هاست که باعث می‌شود کسی باشیم که امروز هستیم—اینکه موفق باشیم یا نه. در این مقاله 12 قدم برای رسیدن به موفقیت در همه ابعاد زندگی را به شما معرفی می‌کنیم و در کنار آن سوالاتی از شما می‌‌پرسیم که امیدواریم صادقانه به آن پاسخ دهید زیرا با صداقت است که می‌توانید راهتان را به سوی موفقیت واقعی پیدا کنید. 

همه ما با ارزش‌های متفاوتی بزرگ شده‌ایم و بخاطر این ارزش‌ها که بر انتخاب‌هایی که هر روز داریم اثر می‌گذارد، عادات متفاوتی پیدا کرده‌ایم. تاثیرات دوران کودکی و نوجوانی ما بخش عظیمی از زندگی امروز ما را تعیین می‌کند.

سطح درآمد امروز شما مستقیماً با پنج فردی که از همه به شما نزدیکتر هستند و تاثیری مستقیم بر شما دارند مرتبط است، همینطور میزان اعتمادبه‌نفس شما.

در زیر 12 نکته‌ای را بیان می‌کنیم که باور داریم موفقیت را در همه عرصه‌های زندگی شما ایجاد می‌کند، البته به شرطی که به اندازه کافی صادق و فعال باشید و تغییراتی که بعد از خواندن این مقاله به آن می‌‌رسید را در خود ایجاد کنید. بد نیست که چند ورق کاغذ و خودکار کنار دست خود داشته باشید تا پاسخ‌هایتان را روی آن بنویسید.



1. چرا می‌خواهید موفق باشید؟ 
در این قسمت باید کاملاً دقیق باشید.

ادامه مطلب ...

مؤمن بر مؤمن هفت حق واجب الهى دارد.

رسول خدا صلی الله علیه و آله :
مؤمن بر مؤمن هفت حق واجب الهى دارد. 
1 ـ احترام او در هنگامى که حضور ندارد. 
2 ـ دوستى قلبى با او. 
3 ـ شریک ساختن او در ثروتش. 
4 ـ غیبت او را حرام بداند. 
5 ـ در بیمارى او را عیادت کند. 
6 ـ جنازه او را تشیع کند. 
7 ـ بعد از مرگ درباره او جز به نیکى سخن نگوید.

عوامل موثر موفقیت در زندگی مشترک

پیوند زن و مرد، شالوده زندگی مشترکشان را بنا می‌کند. در هنگام انتخاب همسر دخالت شعور و عقل و منطق، احتمال موفقیت زندگی مشترک را بیشتر می‌کند. اگر اعضای یک خانواده با هم یک‌دل و صادق باشند، نظر خدا بر آن‌ها قرار می‌گیرد و حمایت‌شان می‌کند. نکات زیر از جمله عوامل موفقیت در زندگی مشترک به حساب می‌آیند.

1- هریک از طرفین حقوق و شخصیت طرف مقابل را محترم شمارد.

2- هیچ کدام از دو طرف در گذشت نسبت به یکدیگر تردید نکنند.

3- در صورت بروز اختلاف، هریک در رفع آن پیش‌قدم شوند.

4- کارها در خانواده منصفانه بین طرفین تقسیم شود.

5- با یکدیگر تبادل نظر داشته و این برای هر دو به یک عادت تبدیل شود.

6- در تمام سطوح زندگی، طبیعت متفاوت یکدیگر را در نظر داشته باشند.

7- تصمیمات زندگی مشترک‌شان را بسته به صلاحیت هر یک مشترکا اتخاذ کنند.

8- دیگران را تا حد امکان در جریان مشکلات خصوصی قرار ندهند.

آیا می دانید رمز رسیدن به موفقیت و پیشرفت چیست؟

همه ارتباط برقرار می‌کنند اما این‌که یاد بگیرید چطور خوب ارتباط برقرار کنید نیازمند داشتن مهارت است. برای این‌که در کار و تجارت موفق شوید (یا هر عرصه دیگر از زندگی)، باید بتوانید مهارت‌های ارتباطی را خوب یاد بگیرید. برای بعضی‌ها ارتباط برقرار کردن ساده است. بعضی‌‌ها ذاتاً استاد ارتباط برقرار کردن‌ هستند و اعتمادبه ‌نفس بسیار زیادی برای اینکار دارند. اما بقیه چطور یاد می‌گیرند که با دیگران ارتباط برقرار کنند در این‌جا به ۷ راهکار برای ایجاد ارتباط موفق اشاره می‌کنیم.

اعتماد به ‌نفس 

مهارت‌های مردمی خوب با اعتماد به‌ نفس شروع می‌شود. وقتی کسی اعتماد به ‌نفس داشته باشد خیلی خوب معلوم می‌شود. اعتمادبه ‌نفس مثل آهن‌ربایی بقیه را به سمت شما می‌کشاند و رفتارهایتان نشان می‌دهد که ارزش صرف وقت و تلاش را دارید. وقتی حس قوی نسبت به خودتان داشته باشید، خیلی سریع از گپ کوتاهی که با کسی دارید گذشته و فرصتی در اختیارتان قرار می‌دهد که بتوانید بدون اتلاف وقت به قلب رابطه دست یابید.

وقتی می‌خواهید رابطه‌ای موثر داشته باشید، یکی از مهمترین قوانینی که باید رعایت کنید این است که مستقیم به چشم‌های طرف مقابل نگاه کنید. کسانی‌که اعتماد به ‌نفس کافی ندارند از ارتباط چشمی خودداری می‌کنند. خودداری از ارتباط چشمی نشان دهنده عدم علاقه یا بدتر از آن عدم صداقت است. وقتی دو نفر با هم ارتباط چشمی برقرار می‌کنند، ارتباطی موثر شکل می‌گیرد. ارتباط چشمی با حرف‌هایی که می‌زنید هم اعتبار می‌بخشد.

علاقه نشان دهید 

خیلی‌ها مرتکب این اشتباه می‌شوند که زیاد درمورد خودشان حرف می‌زنند. هیچ‌ چیز بدتر از لاف زدن درمورد خود، یک ارتباط را خراب نمی‌کند. یکی از بهترین راهکارها برای این‌که یاد بگیرید چطور با مردم ارتباط برقرار کنید این است که به جای این‌که آن‌ها را مجبور کنید به حرف‌هایتان گوش دهند، از آن‌ها بخواهید درمورد خودشان حرف بزنند. این باعث می‌شود طرف مقابل احساس راحتی بیشتری کرده و اعتمادبه ‌نفسش بالا رود. همچنین موقعیتی ایجاد می‌کند که فرد مقابل هم همین کار را برای شما بکند و به حرف‌هایتان گوش دهد

هنرمندانه سوال بپرسید 


ادامه مطلب ...

۱۵ نکته ای که پیش از ازدواج باید بدانید

ازدواج یک نـهاد فـوق الـعـاده اســت، امـا آیا کسی دوست دارد کـه در یـک نـهـاد قــرار بگیرد؟" ازدواج یکی از مـهمترین تصمیماتی است که شما در زندگی خـود می گیرید. من و هـمسرم ۲۸ سـال پیش با هـم ازدواج کـردیــم. در آن زمان خیلی از چیزهایی را که الآن می دانیم را نمی دانستیم و مـطمئن هسـتم کـه تـعداد زیـادی از افراد نیز هستند که از همان موارد مشابه اطلاع کافی ندارند. خداوند به من کمک کرد تا بتوانم ۱۲ نمونه از بینش هایی را که قبل از ازدواج طرفین رابطه باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند را در این قسمت برای شما تشریح می کنم.
۱) ازدواج از سوی خدا برنامه ریزی و طراحی می شود. به همین دلیل در این امر خیر باید به دنبال رهنمود های خداوند باشیم. اغلب اوقات ما کاری را انجام می دهیم که دیده ایم دیگران انجام می دهند. افراد مختلف ایده های متفاوتی نسبت به ازدواج دارند، اما نمی توانیم نظر همه افراد را در مورد ازدواج بدانیم و در عین حال باید به خاطر داشته باشیم که چیزی که در مورد یک زندگی مشترک کار می کند، ممکن است در مورد سایر زندگی های مشترک درست از آب در نیاید. بنابراین به حرف چه کسی باید گوش کنید؟ خوشحالم که این سؤال برای شما پیش آمد. به عقیده من باید مطالعه خود را زیاد کرده و در برخی مواقع به کتب مذهبی نیز مراجعه کنید. از جمله کتاب های مفید در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره کرد: "پیش از اینکه بله بگویید" نویسنده نورمن رایت، "خیلی زود، خیلی صمیمی" نویسنده جیم تالی.
۲) به نظر من بهتر است پیش از ازدواج چند جلسه مشاوره خانوادگی را طی کنید. مراکز مشاوره ای وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا در وهله اول خودتان را بهتر بشناسید و سپس ببینید چه کسی می تواند شریک مناسبی برای زندگی با شما باشد. سوابق خانوادگی، خصوصیات اخلاقی، و سایر جنبه های زندگی توسط مشاور تحلیل و بررسی می شود. یک سری سؤال های از پیش تعیین شده در داخل یک پرسشنامه تهیه و تدوین شده اند و پر کردن آن می تواند کار جالب و سرگرم کننده ای باشد.
۳) زمانی که تازه وارد زندگی زناشویی می شوید، شور و هیجان بسیار زیادی از قبل از عروسی تا ماه عسل وجود دارد. به مرور زمان همه شور و هیجان ها آرام می گیرد و شما آهنگ زندگی جدید خود را احساس می کنید. در این زمان ناگهان نگاهی به شریک زندگی خود می اندازید و از خودتان سؤال می پرسید که: "چرا من اینکار را کردم؟" برخی از افراد به این مرحله که می رسند قدری می ترسند و احساس می کنند که کار اشتباهی انجام داده اند. باور کنید که این مسئله یک امر کاملاً عادی است. اولین دعوای شما شکل می گیرد و بر سر این مطلب که کاغذ توالت باید از کدام سمت قرار بگیرد، با هم جر و بحث می کنید. به مرور زمان یاد می گیرید که باید مصالحه و سازش بیشتری با هم داشته باشید. به هر حال در همه مراحل زندگی انسان ها با شک و تردید های مختلفی روبرو می شوند. آگاهی از این مطلب می تواند شما را آرام کند. شما یک فرد کاملاً نرمال هستید.
۴) برای تفریح وقت بگذارید. یک زندگی موفق نیازمند کار و تلاش است. اما شما باید برای تفریح نیز وقت بگذارید. یاد گرفتن طریقه زندگی با یک فرد جدید در یک رابطه دو جانبه صمیمی، نیازمند تلاش هر دو نفر است. باید یاد بگیرید چگونه می توانید با هم ارتباط برقرار کرده و یکدیگر را درک کنید، در سمینارهای مربوط به ازدواج، و زندگی مشترک شرکت کنید، هم فال است و هم تماشا. تفریح و خوشحالی را تبدیل به خاطره ای نامحسوس از زمان مجردی نکنید. با هم خاطرات جدید را خلق کنید. به هم توجه کنید و از بودن با هم لذت ببرید.

ادامه مطلب ...

۱۲ راه برای خواستگاری کردن

در زندگی اتفاقات کمی نظیر ازدواج کردن به فکر و آمادگی زیادی نیازمند است. همه دوست دارند خواستگاری شان یک مراسم رسمی و تمام عیار باشد. مردها دوست دارند همسر آینده آنها این روز را تا آخر عمر به یاد بسپارند ولی به نظر می رسد که این مراسم خیلی یکنواخت شده و همه راهها امتحان شده است و هیچ نوع تازه ای برای خواستگاری کردن وجود ندارد.
در زندگی اتفاقات کمی نظیر ازدواج کردن به فکر و آمادگی زیادی نیازمند است. همه دوست دارند خواستگاری شان یک مراسم رسمی و تمام عیار باشد. مردها دوست دارند همسر آینده آنها این روز را تا آخر عمر به یاد بسپارند ولی به نظر می رسد که این مراسم خیلی یکنواخت شده و همه راهها امتحان شده است و هیچ نوع تازه ای برای خواستگاری کردن وجود ندارد.
● عزیزم با من ازدواج می کنی؟
راههای زیادی برای مردها وجود دارد که از زن مورد علاقه خود تقاضای ازدواج کنند.عزیزم با من ازدواج می کنی؟ و بعد مرد زانو می زند و یک حلقه از جیب خود در می آورد! این شیوه باستانی خواستگاری هنوز هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
اما زنان امروز بیشتر دوست دارند با احساس و عاشقانه از آنها خواستگاری شود یک خواستگاری رمانتیک!
۱ ) به اوج بروید!
اگر زن مورد علاقه شما یک ورزشکار است می توانید با او به کوهنوردی بروید وقتی به قله رسیدید از او خواستگاری کنید. دیگر راههای ممکن خواستگاری در حال موج سواری، اسکی و...است!!
۲) یک فیلم بسازید
در یک فیلم ویدیوئی خودتان از او خواستگاری کنید و این فیلم را در کنار هم تماشا کنید. او حتماُ از ذوق بالا پایین خواهد پرید و از شما درباره ماه عسل خواهد پرسید.
۳) میان زمین و هوا
از مهماندار هواپیمایی که با همسر آینده خود سوار آن شده اید خواهش کنید از پشت بلندگو تقاضای شما را مطرح کند:
ما الان در آسمان سانفرانسیسکو در حال پرواز هستیم و هواپیما تا ۴۵ دقیقه دیگر در مقصد به زمین خواهد نشست ضمناً جوآنا! مایکل می پرسد آیا افتخار ازدواج کردن را به او میدهید؟ بعد از این عبارت باید در آرزوی دو چیز باشید.
۱) جواب مثبت جوآنا
۲) هواپیما سالم به زمین بنشیند!
۴) در اتوبان
فرض کنید در اتوبان اتومبیل دختر مورد علاقه تان را می بینید، از همه سبقت می گیرید تا به او بریسد. وقتی به او رسیدید یک پلاکارد در دست بگیرید که رویش نوشته اید:لوسی، با من ازدواج می کنی؟ فقط مراقب باشید که لوسی از فرط هیجان ترمز دستی را نکشد!
ادامه مطلب ...