آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

نکته ای در زبان انگلیسی!

در زبان انگلیسی واژه های
Fri
END ( دوست )
Boyfri
END ( دوست پسر )
Girlfri
END (دوست... دختر )
BestFri
END (بهترین دوست)
همگی سه حرف 
END (خاتمه) را بهمراه دارند...
اما کلمه FamILY (خانواده) سه حرف" 
ILY" را دارد که همان مخفف
"
I Love You" می باشد ,,
و جالب است بدانید
FAMILY= Father And Mother I Love You

تشخیص آینه های دوطرفه در اتاق های پرو

این روزها مساله امنیت و پخش عکس و فیلم های خصوصی داغ است و جدای اینکه با پیشرفت های خوبی
که در زمینه ساخت دوربین های مخفی که تشخیص آنها هم چندان آسان نیست میسر شده،
زمان خوبی هست که این مطلب را نیز بخوانید:
بحث آینه های دو طرفه، بله افرادی به این روش از شما در حالیکه در هتل یا اتاق پرو یا در حمام
یا دستشویی هستید فیلم یا عکس تهیه کرده و به معرض دید عموم می گذارند.
پس حتما قبل از اینکه از محل های دارای آینه استفاده کنید از یکطرفه بودن آن مطمئن شوید!
اما چطور؟
http://www.redlink1.com/mydocs/new-group/52/10.jpg
قبل از هرکاری از تست انگشت استفاده کنید :
انگشت خود را روی آینه قرار داده.
اگر بین انگشت شما و تصویر آن یک فاصله ای باشد، این آینه واقعی است.
اگر انگشت شما به تصویرش چسبیده باشد، این آینه دو طرفه است و فرد یا دوربینی دارد شما را مشاهده می کند.
دلیل : چون در آینه واقعی لایه جیوه در پشت شیشه است
ولی در آینه های دو طرفه لایه جیوه در روی سطح شیشه است.
از همه شما دوستان خوبم انتظار دارم این موضوع را برای آشنایان خود مطرح کنید
و نگذارید عده ای سودجو و فرصت طلب، آبروی فرد یا خانواده ای را مورد سوء استفاده قرار دهند.

تفهیم و جا افتادن اشتباه واژه ها ( کوس خل و کرسی شعر)

کُس خل یعنی چی؟؟؟
این کلمه فحش نیست اصلا و قسمت اولش هیچ
ربطی به اون چیزی که فکر میکنید نداره
زمان قدیم وقتی می خواستن یه خبری
رو توی شهر اعلام کنن با یه طبل
هایی به اسم کوس مردم رو دور
خودشون جمع می کردن و خبر رو می دادن بعد همیشه یه احمق هایی هم
 بودن که از نظر عقلی مشکل داشتن و
 الکی می اومدن و این طبل هارو می زدن و مردم رو
 به اشتباه می انداختن و مردم هم
اهمیت نمی دادن و می گفتن بی خیال کوس خله اس ...
از اون روز دیگه جا می اوفته هر
 احمقی که می بینیم می گیم این کس خله

حالا میخواهید بدونید
ریشه یک واژه به ظاهر رکیک دیگه
چیه؟ چه معنی میدهد؟ و از کجا آمده؟

گاهی واژه ای را نادرست
تلفظ می کنند و همان اشتباه بر سر
زبان می افتد. تا پنجاه سال پیش
مردم در زمستان برای گرم شدن دور
کرسی می نشستند و برای سرگرمی و
وقت گذرانی گاهی چرت و پرت هایی به
هم می بافتند و می خندیدند و این
سخنان را "کُرسی شعر" نامیده
 شد که ما امروزه آن را بد تلفظ می کنیم.
من تلفّظ درست این واژه را
هنگامی که کودکی بیش نبودم از
پیرمرد با سوادی شنیدم و از آن
هنگام این را به یاد دارم .
در آن وقت ندانستم منظور او چیست.
چون همیشه به گونه ی دیگر شنیده بودم.

تاثیر تغذیه بر حافظه

آیا واقعا نوع تغذیه می‌تواند بر قدرت حافظه تاثیرگذار باشد؟ محققان زیادی به این مساله اندیشیده‌اند. در حقیقت اطلاعات قابل توجهی وجود دارد که ارتباط بین نوع تغذیه و حافظه را مورد بررسی قرار داده‌اند.

نخست با غذاهای حاوی فیبر بالا شروع می‌کنیم. غذاهایی که دارای فیبر زیاد هستند به دلیل حجم‌دهنده بودن‌شان مفید شناخته شده‌اند زیرا این ترکیبات موجب پیش‌گیری از یبوست شده و جریان دفع مواد زاید را تسهیل کرده و از جذب مواد نامناسب جلوگیری می‌کنند. تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف کربوهیدرات‌هایی که دارای فیبر زیاد و قند کم هستند برای فعالیت‌های مغز مفیدترند. شاید به این علت که مواد غذایی پرفیبر مدت بیشتری در بدن می‌مانند و نمی‌گذارند که قند خون به شدت بالا برود.

 در تحقیق دیگری دیده شده است که کولین موجود در تخم‌مرغ می‌تواند در کاهش آلزایمر موثر باشد. دیده شده است میزان استیل کولین در افراد مبتلا به آلزایمر پایین‌تر است و بنابراین، مصرف تخم‌مرغ برای میان‌سالان توصیه می‌شود.

بهتر است مجددا به میزان میوه و سبزی تازه‌ای که روزانه می‌خورید، فکر کنید. جالب است بدانیم املاح و آنتی‌اکسیدان موجود در این مواد در اغلب رژیم‌های غذایی با فواید بسیار همراه هستند. تحقیقات روی حیوانات گوشت‌خوار که عمر کوتاهی دارند، نشان داده است که حتی در این حیوانات نیز با اضافه شدن میزان سبزی و صیفی تازه به رژیم غذایی‌شان بیشتر عمر می‌کنند و فعال‌ترند.

راجع به اسیدچرب امگا سه و خواص آن مطالب بسیار خوانده و شنیده‌اید. غذاهای حاوی این اسید چرب نیز بر حافظه اثرگذار است. تحقیقات زیادی در این زمینه در دست انجام است و محققان بر این باورند که این اسیدچرب می‌تواند از دمانس و از دست دادن حافظه پیشگیری کند. ماهی سالمون، تن، ساردین، آزاد و همچنین دانه‌های روغنی مثل کلزا یا کانولا و سویا سرشار از امگا سه هستند. از این رو، وارد کردن آن‌ها به رژیم غذایی بسیار مفید است.

آخرین نکته درباره میزان آبی است که در روز می‌نوشید. می‌دانید که ۶۰ درصد وزن بدن ما را آب تشکیل داده و حدود ۷۵ درصد مغز از آب است بنابراین، نقش آب در سلامت ما بدیهی است. در ضمن، آشامیدن آب و نقش آن در حافظه احتیاج به تحقیق و بررسی ندارد چون کوچک‌ترین کم آبی در بدن به از دست دادن قدرت شناخت و درک منجر می‌شود.

۱۰ گام برای اینکه شوهری ایده آل باشید

الان وقت آن است که آتش عشقتان را بار دیگر روشن کنید و به یاد همسرتان بیاورید که چرا با او ازدواج کرده اید و دلایل او برای ازدواج با شما چه بوده است. ازدواج شما هم برای اینکه زنده بماند احتیاج به تغذیه دارد. در اینجا ۱۰ راه برای اینکه بهترین شوهر سال شوید آورده ایم.

۱) نسبت به آن چیزی که همسرتان به آن احساساتی است علاقه نشان دهید.
برای کسانیکه خشک و خشن هستند این کار سخت است. اگر کسی به چیزهایی که ما علاقه نداریم علاقه داشته باشد به نظر ما احمقانه است. این کار ساده ای نیست اما علاقه نشان دادن به چیزی که او دوست دارد بسیار او را خوشحال می سازد و این نشان می‌دهد که به او و احساساتش اهمیت می‌دهید.
۲) خواباندن بچه ها در تختشان:
اجازه دهیدحداقل یک بار در هفته او آزاد باشد و شما بچه ها را در تخت بگذارید. او هم نیاز دارد که هنگام خواب حمام گرمی بگیرد، مطالعه کند و ایمیل هایش را چک کند و حداقل یک شب بچه ها را فراموش کند، این کار همسرتان را به شدت شگفت زده خواهد کرد و از لحاظ رتبه بندی برای او، بین خرید جواهرات ارزان قیمت و سفر با هواپیما در آخر هفته قرار دارد.
۳) عذر خواهی را یاد بگیرید.
این کار از آسانترین و سخت ترین کارهاست! ازدواج مانند دوی ماراتن است، باید همیشه سرعتمان را کنترل کنیم، اگر کنترل از دست ما خارج شود خشم بر ما چیره می شود و کارهایی خواهیم کرد که بعد پشیمان خواهیم شد.
هنگامیکه اشتباه از شما بوده است، بهترین کار این است که بلند شوید و از او معذرت خواهی کنید. باور کنید این کار شما را شگفت زده خواهد کرد که چقدر زود آتش مشاجره احمقانه شما را خاموش خواهد کرد، آن طور که شما حتی فکرش را هم نمی‌کنید.
۴) از همسرتان برای تحمل کردن شما تشکر کنید.
شروع نکنید لیستی از عیبهایتان را به او بگویید و یا کارهای اشتباهی که نباید می‌کردید و انجام دادید را برای او بگویید و از او تشکر کنید که شما را تحمل می‌کند. نه! فقط از او برای تمام صبر و تحمل هایش در برابر شما تشکر کنید و اجازه دهید که او درباره این موضوع فکر کند. نباید او فکر کندکه شما آسانترین شخص در دنیا بوده اید که با او زندگی می کند.
۵) مراقب پاکیزگی خود باشید.
مراقب خوراک شبانه و تخمه های جلوی تلویزیون باشید. قرار دادن ظروف کثیف در سینک یک چیز است و شستن آنها چیز دیگر. اگر برای مدتی درخانه تنها بودید، اجازه ندهید بوی غذاهای مانده و کنسرو لوبیای شما همه جا را پر کند. لیوانهای روی پیشخوان را هم بشویید.
مطمئن باشید او از اینکه خانه تمیز و مرتب است لذت خواهد برد.
۶) زمانی را برای خودتان دو نفر اختصاص دهید.
حداقل یک بار در ماه او را توسط سپردن بچه ها به مادر یا نزدیکانتان و سفارش پیتزا برای آنها و رفتن شما به بیرون از منزل شگفت زده کنید. نیازی به رزرو صندلی در بهترین رستوران نیست. نیت شما از این کار برای او اهمیت دارد، خوردن یک همبرگر هم در کنار شما به تنهایی و بدون سر و صدای بچه ها برای او لذت بخش خواهد بود.
۷) همیشه آراسته باشید.
هنگامیکه همراه او به بیرون از خانه می‌روید مایه خجالت او نباشید. گوشها و بینی و گردنتان را از موهای زاید پاکیزه کنید، این موارد جزو نبایدها برای شما می باشند. او تنها نمی خواهد رفتار شما دوستانش را شگفت زده کند بلکه نظر دوستانش درباره ظاهر شما هم برایش بسیار اهمیت دارد.
۸) وقتهایی هم تنها باشید.
این مورد یکی از ضرورتها می‌باشد. همراه دوستانتان به یک مسافرت کوتاه بروید مدتی را دور از مسؤلیتهایتان باشید شما هم نیاز دارید گاهی باطریهایتان را شارژ کنید، این کار باعث می‌شود شما شاد و سرزنده شوید.
۹) رسیدگی به امور اقوامتان.
به همسرتان کمک کنید انتظارات خانواده شما را برآورده کند. از او نخواهید که به خانواده تان اطلاع دهد که آنها نمی‌توانند برای دیدن نوه هایشان در عید امسال بیایند. تلفن را بردارید و خودتان این کار را بکنید. این قبیل کارها می‌تواند برای همسرتان بسیار سخت باشد.
۱۰) تربیت خود را حفظ کنید.
به خاطر داشته باشید او همسرتان است، یکی از رفقای شما نیست. در طی شام آروغ نزنید یا ذرت های بو داده را در هنگام دیدن فیلم در دهان خود نچپانید. کارهایی که در قرار عشقی خودتان بد می دانستید تا الان هم بد می‌باشند.
تلاشتان را ادامه بدهید و او را تحت تأثیر خود قرار دهید هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا آتش عشقتان زنده بماند و بجنگید که اشتیاق و علاقه شدید در بین شما از بین نرود. مکانهای جدید و عاشقانه را برای خوردن شام یا دیدن پیدا کنید، شاد باشید و بخندید و او را مطمئن کنید که او چقدر برای شما اهمیت دارد