آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

چند راه علاقمند کردن شنوندگان

همه‌ی ما در بعضی مراحل زندگی مجبور به سخنرانی کردن می‌شویم. در این‌جا به نکاتی اشاره می‌کنیم که هنگام سخنرانی کردن برای شنوندگانی حرفه‌ای و متخصص باید به خاطر داشته باشید.


۱- شنوندگان را هم درگیر کنید.
شنوندگان هم دوست دارند که وارد ماجرا شوند، نه این‌که فقط گوش کنند و حوصله‌شان سر برود. شما باید به آن‌ها برای نشستن و گوش‌دادن به حرف‌هایتان دلیل بدهید.

  
۲- سرزنده و با روح باشید.
بهترین سخنرانان کسانی هستند که چه در حرکات‌شان و چه در سخن گفتن‌شان با روح و سرزنده هستند. خوب نیست که خود را پشت سکو پنهان کنید یا فقط در گوشه‌ای باستید.


۳- صدایی تاثیرگذار داشته باشید.
هنگام سخنرانی به این چهار نکته توجه داشته باشید: تن صدایتان را هر از گاهی تغییر دهید، درجه‌ی صدا را بالا و پایین ببرید، سرعت صحبت کردن‌تان را تغییر دهید، و گاه‌گاهی برای تاثیرگذاری بیشتر سکوت کنید. 


۴- از کارهایی که باعث پرت کردن حواس شنوندگان می شود دوری کنید.
هیچ چیز به اندازه‌ی این کار نمی‌تواند یک سخنرانی را خراب کند. به عنوان مثال اگر در حین سخنرانی با پول‌های خرد توی جیب‌تان بازی کنید سخنرانی‌تان را از دست خواهید داد. بعد از سخنرانی کسی در مورد محتویات سخنرانی شما حرفی نمی‌زند، بلکه بدون شک همه فقط می‌گویند که چقدر از صدای جرینگ جرینگ پول خردها اعصابشان خرد شده است.


۵- لباس مناسب بپوشید.
اولین چیزی که در برخورد با یک فرد به آن توجه می‌شود لباس‌هایش است. باید بتوانید طوری لباس بپوشید که حداقل یک پله از حضار بالاتر باشید. متوجه باشید که کفش‌های ارزان، شلوار جین و بلوزهای رنگی مناسب انجام یک سخنرانی نیست. به لباس پوشیدن‌تان خیلی دقت کنید.


۶- حرف‌های تازه بزنید.

از تکرار کردن داستان‌ها و خاطرات همیشگی پرهیز کنید. حرف‌های تازه بزنید. سعی کنید در سخنرانی‌تان جایی هم برای وقایع روز باز کنید. حتما آن روز یا آن هفته اتفاق جدیدی افتاده است که در موردش صحبت کنید. حرف‌ها و مطالب تکراری شنوندگان را خسته و بی‌حوصله خواهد کرد. حرف‌های جدید برعکس آن‌ها را راغب به گوش کردن و توجه بیشتر می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد