آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

چند راه برای ارتقای زبان جسمانی

1- دست‌ها یا پاهایتان را ضربدری نکنید. احتمالا شنیده‌اید که دست‌به‌سینه نشستن باعث می‌شود دیگران تصور کنند حالت تدافعی به خود گرفته‌اید. این مسئله درمورد پاها هم صدق می‌کند. پس دست‌ها و پاهایتان را موقع نشستن از هم باز کنید.

2- ارتباط چشمی برقرار کنید، اما زل نزنید. اگر با افراد مختلفی در حال صحبت هستید، با همه آن‌ها به یک میزان ارتباط چشمی داشته باشید تا بتوانید ارتباطی بهتر برقرار کرده و آن‌ها را به گوش‌دادن تشویق کنید.

3- از این‌که فضای بیشتری اشغال کنید نترسید. جای بیشتری گرفتن مثلا این‌که طوری بنشینید و بایستید که پاهایتان خیلی به هم چسبیده نباشد، نشان‌دهنده اعتمادبه‌نفس و راحتی است.

4- شانه‌هایتان را شل کنید. وقتی احساس فشار می‌کنید، این فشار بیش از هر جای دیگر روی شانه‌هایتان خالی می‌شود.

۵- موقع شنیدن حرف دیگران، سرتان را به نشانه تایید تکان دهید. این کار باعث می‌شود طرف مقابل‌تان مطمئن شود که به حرف‌هایش گوش می‌دهید.

۶- خم شوید ولی نه خیلی زیاد. اگر می‌خواهید نشان دهید که به حرف‌های طرف مقابل‌تان علاقه‌مندید، به سمت او خم شوید. اگر می‌خواهید نشان دهید که از خود مطمئن هستید، عقب بنشینید و فقط کمی خودتان را به سمت او متمایل کنید.

7- سرتان را بالا نگه دارید. چشم‌تان را به زمین ندوزید چون باعث می‌شود کمی نامطمئن به‌نظر برسید. سرتان را صاف بالا نگه دارید و نگاهتان به سمت افق باشد.

8- از دستان‌تان با اطمینان و اعتماد بیشتری استفاده کنید. برای توصیف چیزی یا تاکید کردن روی مطلبی که عنوان می‌کنید، از دستان‌تان کمک بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد