آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

چند راه برای تبدیل شدن به یک فرد بالغ

۱) مسئولیت‌پذیری: اساس شخصیت و درستی، مسئولیت‌پذیری می‌باشد. بدون هیچ عذر و بهانه‌ای یاد بگیرید که مسئولیت کارهایی را که انجام می‌دهید به عهده بگیرید. همان‌طور که تحسین و تمجید را قبول می‌کنید باید گله و شکایت را نیز بپذیرید. برای پیامد تصمیم‌های خود آماده باشید و سعی کنید تصمیمات درستی اتخاذ کنید، چرا که قبول مسئولیت کار دشواری است.

۲) احساسات خود را کنترل کنید: عدم توانایی در کنترل احساس می‌تواند هم در زندگی فردی و هم در زندگی اجتماعی لطمات جبران‌ناپذیری را به شما وارد آورد. نباید به طور کلی احساستان را بکشید بلکه باید آن‌ها را از طریق یک‌سری رفتار و گفتار موجه بروز دهید. 
3) کار خودتان را انجام دهید: کاری که تصور می‌کنید برایتان مناسب است انجام دهید نه کاری که دیگران فکر می‌کنند انجام آن برایتان لازم است. 
4) با اهدافتان روبرو شوید: افراد موفق از روسای شرکت‌ها گرفته تا ورزشکاران همه و همه دارای یک عادت ویژه هستند: هدفمندی و تلاش برای رسیدن به مقصود. بدون داشتن هدف و نقشه مناسب برای رسیدن به آن زندگی شما عادی شده و شادی و موفقیت ناچیزی را می‌توانید به دست آورید.
5) روحیه جوان و شاداب داشته باشید: به خاطر داشته باشید که سن شما به آن اندازه‌ای است که خودتان می‌خواهید. یک شیوه شاداب و جوان‌پسند را در زندگی پیش بگیرید تا بدن و ذهن شما همواره به تحرک واداشته شوند. 
6) از موقعیت‌های خود استفاده کنید: فرصت‌های بی‌شماری در زندگی هر فردی وجود دارد، اما سود بردن از آن‌ها کار ساده‌ای نبوده و دارای ریسک بالایی می‌باشد. اما باید توجه داشته باشید که هیچ کار بزرگی بی‌خطر نمی‌باشد.

7) علایق خود را متنوع سازید: یک سرگرمی جدید برای خودتان پیدا کنید تا افق‌های جدید را بر روی خود باز کنید. با یادگیری ورزش‌ها و مهارت‌های جدید خود را به چالش وادار کنید. 
8) ساعات مطالعه خود را بیشتر کنید: مطالعه یکی از راه‌های مناسب برای افزایش اطلاعات و دایره لغات شما می‌باشد. روزی یک ساعت هم که شده تلویزیون را خاموش کرده و در عوض شروع به خواندن یک کتاب کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد