آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

اطاعت از همسر و دوست داشتن را به زیان جاری کردن

همان طور که قبلاً مستقیم و غیر مستقیم گفته بودم این مجموعه صرفاً مخصوص به دختران و پسران مجرد نیست و در جهت اطلاع رسانی قبل ، حین و بعد از ازدواج می باشد . تا به حال در مورد قبل از ازدواج مطالب زیادی گفته شده اما در مورد آداب زناشویی و مسایل بعد از ازدواج کمتر پرداخته شده است . مخصوصاً تا به حال از دوستان و اشنایان شنیدم که در موارد بسیاری اطلاع زیادی ندارند و یا اصلاً بی توجه هستند . لاجرم در گوشه کنار باید گریزی زد و به این گونه مطالب نیز پرداخت . خیلیا ادعا می کنند که در این زمینه ها همه آشنا هستند اما وقتی میشنوی که فلانی نمی دونه فلان رفتارش حتی نسبت به همسر خودش هم حرام هست و یا حقوق همدیگر رو رعایت نمی کنند پس لازم هست که گوشه ای از این موارد ذکر بشه !

قبل از ادامه ی مطالب به آوای آشنای وبلاگ سری بزنید و در صورت اجرا نشدن فعالش کنید و کمی بهش گوش بدید ...


از همسرت اطاعت کن !


مکارم الاخلاق :


خوله به نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم عرضه داشت : یا رسول الله ! من خود را برای شوهرم همچون عروس که به زفاف می رود ، معطر و آراسته می کنم و به بسترش می روم و او به من پشت می کند ، دوباره به طرف صورت او می روم ، باز به من پشت می کند . به نظرم می رسد که از من ناراحت است . چه دستور می فرمایید ؟ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود : از خدا بترس و از همسرت اطاعت کن ! خوله پرسید : حق من بر گردن او چیست ؟ حضرت فرمود : خوراک تو را از هر چه خود می خورد تعیین کند و آنچه می پوشد برای تو نیز بخرد و سیلی به صورت تو نزند و داد بر سرت نکشد؟ خوله پرسید : حق شوهر بر من چیست ؟ رسول خدا صلی الله علیه وآله و سلم فرمود : " بدون اجازه ی او از خانه بیرون نروی و روزه ی مستحبی بی اجازه ی او نگیری و بدون اجازه ی او از خانه اش صدقه ندهی و اگر سوار مرکب باشی و تو را بخواند ، برای جماع اجابت کنی . "


بدون عذر و علت گناه است


من لا یحضره الفقیه :


شخصی به امام رضا علیه السلام عرض کرد : یابن رسول الله ! یک ماه ( یا یک سال ) است که به خاطر غم و اندوهی که داشتم با همسرم نزدیکی نکردم . حضرت فرمود : " هرکس چهارماه بگذرد و بدون عذر و علت با همسر خود جماع نکند ، بر او گناه نوشته می شود . "


تو را دوست دارم !


فروع کافی : امام بافر علیه السلام به نفل از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود : " اگر مرد به همسرش این جمله را بسیار بگوید " من تو را دوست دارم " محبت آن مرد از دل و قلب زن بیرون نخواهد رفت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد