آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

وقتی مردان می گویند:

وقتی مردان می گویند:
«هر کاری که دوست داشتی انجام بده»
آن‌ها در حقیقت گفته‌اند: «این کاری را که می‌خواهی انجام بدهی من دوست ندارم، اما تو به هر حال کار خودت را می‌کنی، پس به من ربطی ندارد
حالا آن چه که شما باید در جواب بگویید: 
« ببین، ما چند تا راه داریم که می‌توانیم از بین آنها یکی را انتخاب کنیم
که مردان اصولا حوصله بحث کردن و کش دادن بحث بر سر این که چه چیزی انتخاب کنند را ندارند. شما با این کار به آن‌ها امکان این را می‌دهید که ماجرا را «تمام‌شده» تلقی کنند.

وقتی مردان می‌گویند:
«من از بحث کردن خسته شده‌ام»
آنها در حقیقت گفته‌اند: «تو می‌خواهی من را وادار به قبول آنچه که می‌گویی بکنی، ولی چنین اتفاقی نخواهد افتاد
حالا آنچه که شما باید در جواب بگویید: 
«من نمی‌خواهم که تو فقط از روی انجام وظیفه چیزی بگویی. من می‌خواهم واقعا آنچه که فکر میکنی را به زبان بیاوری»
باید بدانید مردان اگر که حس کنند شما از پیش نقشه برایشان نریخته‌اید، راحت‌تر نظرات واقعی‌شان را بیان می‌کنند.

وقتی مردان می گویند:
«اصلا برایم مهم نیست»
آن‌ها در حقیقت گفته‌اند: «من الان عصبانی هستم و ادامه این بحث فایده ای ندارد»
حالا آنچه که شما باید در جواب بگویید: 
«باشه، اما این برای من مهم است. می‌شود بعد از صبحانه راجع بهش حرف بزنیم؟»
و چرا این روش موثر است: بحث‌های مهم معمولا کمتر مرعوب‌کننده هستند، وقتی که در زمان مناسبی ارایه شوند. 
آخرین ساعات صبح، بین 11 تا 12، زمانی است که مغز بیشتر از هر زمانی آمادگی پذیرش اطلاعات را دارد. 

وقتی مردان می گویند:
«پایت را از توی حلق من در بیاور»
آن‌ها در حقیقت گفته‌اند: «پایت را از توی حلق من در بیاور
این واکنش طبیعی یک مرد به همسری است که مدام شوهر خود را کنترل می‌کند. توصیه طبیعی همه روانشناس‌ها به زوج‌های جوان، این است که به خلوت همدیگر احترام بگذارید و به هم اطمینان داشته باشید.
آنچه که شما باید در جواب بگویید، چیز خاصی نیست. سکوت کنید و ببینید چه‌طور می‌شود طوری رفتار کرد که آرامش فکری دو طرفه زندگی‌تان را از اینی که هست بهتر کند.

وقتی مردان می گویند:
«چشم عزیزم، هرچی تو بگی»
آن‌ها در حقیقت گفته‌اند: «باشه این دفعه رو قبول کردم، اما به وقتش خودت می‌فهمی که نظرت کاملا اشتباه بوده و آن‌وقت دیگر پشیمانی سودی ندارد
حالا آنچه که شما باید در جواب بگویید: 
«من نمی‌خواهم حتما حرف، حرف من باشد. بهتر است بیشتر در مورد این موضوع فکر کنیم
البته شما حرف‌تان را به کرسی نشانده‌اید، اما اصولا مردان، به خصوص مردان ایرانی، مترصد این هستند که غلط بودن نظر شما به اثبات برسد. در این مواقع باید تصمیم را حتما با نظر مثبت او بگیرید تا دچار عواقب بعدی نشوید!

وقتی مردان می گویند:
«چیزی نمی‌خورم، می خواهم از امشب رژیم بگیرم»
البته ممکن است استثنائا آدم‌هایی باشند که نگران سلامت و بالا رفتن وزن خود هستند، اما این واکنش غالبا بعد از دلخوری‌های شبانه، وسیله انتقام مرد است.
حالا آنچه که شما باید در جواب بگویید: 
«اتفاقا من هم باید رژیم بگیرم، اما یک چیز سبکی می‌خوریم
به خاطر داشته باشید که وقتی یک مرد از اشتهایش مایه می‌گذارد و آن را قربانی یک ناراحتی می‌کند، ممکن است لجبازی را تا دو سه روز ادامه بدهد. اگر اعصابش را دارید که هیچ، اما اگر نه، این بهترین راه حل است و مهربانی شما جواب می‌دهد.

وقتی مردان می گویند:
«حالا هر چی
آن‌ها در حقیقت گفته‌اند: «تو داری بیش از اندازه صحبت می‌کنی، و به من گوش نمی‌دهی و من تمرکزم را دارم از دست می‌دهم»
حالا آن چه که شما باید در جواب بگویید: 
«درسته، تو راست میگی. من دارم تکرار مکررات می‌کنم. شاید بهتر باشه من سکوت کنم و تو بگی که راجع به این موضوع چی فکر می‌کنی»
و چرا این روش موثر است؟ ممکن است شما با آنچه که او می‌خواهد  بگوید موافق نباشید، اما اگر  حس بکند که شما به او اهمیت می‌دهید و به حرف‌هایش گوش خواهید کرد، رابطه نزدیک‌تری به دست خواهید آورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد