آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

نکته‌های چادری

در بعضی از چادرها، تنوع رنگی هم رعایت شده؛ به نحوی که می‌توانید رنگ قسمت‌های شبه آستین آن را با رنگ روسری و مقنعه هماهنگ کنید. طراحی این نوع چادر به نحوی است که دست خانم‌ها هنگام رانندگی، خرید، بغل کردن کودک و صحبت کردن با تلفن کاملا آزاد و راحت‌ است. سراسر قسمت جلوی این چادر را می‌توان با دکمه یا زیپ بست. در روی سر هم جای دکمه تعبیه شده تا آنهایی‌ که می‌خواهند رویشان پوشیده‌تر باشد بتوانند آن را با دکمه تنظیم کنند. با این چادر حتی می‌توانید از روبند هم استفاده کنید.
معمولا در مکان‌های مختلف از چادرهای مختلف استفاده می‌شود. این تفاوت و گوناگونی، هم به طرح و هم به پارچه‌ی مورد استفاده مربوط می‌شود. چادر هم مانند دیگر پوشش‌های بانوان می‌تواند در مجالس رسمی، غیر رسمی، در محیط‌های کاری و در محافل خانوادگی، جنس و نوع متفاوتی داشته باشد.
پارچه‌های تمام ابریشمی و پارچه‌هایی که ابریشم هم در آن کار شده باشد یک حس رسمی را منتقل می‌کند. اگر عازم یک مراسم رسمی هستید، بهتر است از آن دسته از پارچه‌های چادری استفاده کنید که نقش و گل‌های ریز ابریشمی داشته باشد. هرچه نقش‌ها و گل‌های چادر ریزتر باشند، چادر رسمی‌تر تلقی می‌شود. پارچه‌هایی که بافت ریز و لطیف دارند جلوه‌ زیباتری دارند و برای مراسم رسمی ایده‌آل هستند.
در محیط‌های کاری، اولویت با پارچه‌های چادری سبک و نخی است که هم گرمای زیادی ایجاد نمی‌کند، هم آن‌قدرها سنگین نیست که بعد از مدت کوتاهی باعث خستگی و کلافگی شود. استفاده از پارچه‌هایی که از روی سَر، سُر نمی‌خورند در چنین مکان‌هایی بهتر است. به علاوه، می‌توان از طرح‌ها و مدل‌هایی از چادر استفاده کرد که آستین یا جای دست داشته باشد و بتوان آن را روی سر با کش یا دکمه‌ای محکم کرد.
بدیهی است که در فصل بهار و تابستان چادرهایی با پارچه‌های سبک و خنک‌ مناسب‌ترند و بر عکس، در پاییز و زمستان بهتر است از پارچه‌هایی که ضخامت بیشتری دارند استفاده شود تا عایقی برای حفظ گرمای بدن باشد.
رنگ چادری که در محافل دوستانه و صمیمی استفاده می‌کنید می‌تواند از بین رنگ‌های روشن انتخاب شود. پارچه‌های چادری سفید که دارای بافت‌های ظریف هستند می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. یادتان باشد که ترکیب پارچه سفید با نخ‌های رنگی ابریشمی جلوه بسیار زیبایی دارد.
اگر چهره‌ای تیره دارید بهتر است در پارچه چادر از طرح‌‌های ریز ابریشمی ولی با فاصله زیاد از هم استفاده کنید. ‌‌پارچه‌ چادری ‌سفید ‌با‌ طرح گل‌های ریز ابریشمی و با تضاد کم زیبا خواهد شد.
اگر چهره‌ای سفید و روشن دارید بهتر است از طرح‌های ابریشمی بزرگ و نزدیک به هم استفاده کنید. اگر انتخاب‌تان پارچه سفید است، بهترین ترکیب رنگی‌ای که به پوستتان هم بیاید طرح‌هایی با تضاد رنگی زیاد است که بهترین آنها در طیف آبی روشن و گلبهی یافت می‌شود.
رنگ مشکی در روانشناسی رنگ‌ها‌، نمادی از وقار و متانت به حساب می‌آید و چادر مشکی نیز نماد قدرت و شخصیت زن مسلمان ایرانی است. البته چادر تنها در طیف رنگ‌های تیره و خصوصا رنگ مشکی عرضه نمی‌شود اما برای رفت و آمد در بیرون از منزل و در محل کار معمولا خانم‌ها رنگ مشکی را ترجیح می‌دهند. درست همان طور که برای هر نوع لباسی و در هر مناسبتی، یک طیف از رنگ‌ها از بقیه مناسب‌تر است، برای چادر بیرون از منزل نیز رنگ مشکی ترجیح داده می‌شود.
بسیاری از خانم‌های ایرانی، چادر را نه صرفا نوعی پوشش، که وسیله‌ای برای حفظ بنیان خانواده می‌دانند. چادر نوعی حس امنیت را به زن مسلمان ایرانی القا می‌کند و از همین رو، علاوه بر اینکه پوششی کامل و زیبا محسوب می‌شود، در سلامت روحی بانوان و سلامت جامعه نیز نقش مهمی ایفا می‌کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد