آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

می خواهید راست را از دروغ تشخیص دهید؟

وقتی یک نفر دروغ می گوید اغلب نشانه هایی در رفتار و حرکات او وجود دارد که با توجه کردن به آنها می توانیم بفهمیم که او در حال دروغ گفتن است.

اما اگر از این دستورالعمل استفاده می کنید قبل از اینکه قضاوت کنید و عکس العمل نشان دهید، به یاد داشته باشید که احتمال اشتباه هم وجود دارد و علاوه براین ، ممکن است طرف مقابلتان دلایل منطقی و معقولی برای دروغش داشته باشد.

دستورالعمل :
۱ – گاهی حرکات صورت و بدن مشخص می کند که یک نفر در حال دروغ گفتن است .فرد دروغگو معمولا” در هنگام دروغ گفتن به چشمان شما نگاه نمی کند ، کمی بی قرار است و مثل کسانی که استرس دارند و ناراحت هستند رفتار می کند.

۲ – حرفهای فرد دروغگو معمولا” پر از تناقض است برای مثال او در زمانهای داستانهایی که تعریف کرده است دچار اشتباه می شود و یا در به یاد آوری جزئیات دچار مشکل می شود . او حتی ممکن است برخی جزئیات را که قبلا” تعریف کرده بیاد نیاورد و یا باهم اشتباه بگیرد.
۳ – اگر فرد مقابل سعی می کند همه سئوالات شما را بدون کم و کاست پاسخ دهد و روی پاسخ هایش پافشاری می کند ، به او شک کنید .این حالت دفاعی افراطی نشان دهنده آن است او سعی دارد چیزی را پنهان کند.
۴ – اگر این فرد بدون دلیل شما را به دورغگویی و فریبکاری متهم می کند باز هم باید به او شک کنید . در واقع فرد دروغگو همه را مثل خودش می بیند.
۵ – به ندای درونی خودتان گوش دهید . گاهی انگار به ما الهام می شود که فرد مقابل در حال دروغ گفتن است . اما تا وقتی مطمئن نشدید قضاوت و نتیجه گیری نکنید در عوض سعی کنید برای حدستان شواهد محکمی پیدا کنید.
۶ – می توانید مستقیما” از طرف مقابلتان سئوال کنید که آیا دروغ می گوید ؟ معمولا” فردی که در حال دروغ گفتن است وقتی متوجه می شود دروغش فاش شده ، احساس بدی به اودست می دهد وحتی ممکن است تصمیم بگیرد حقیقت را بگوید.
۷ – وقتی کسی سعی می کند علت دروغ گفتنش را به شما توضیح دهد صبور باشید و با دقت به حرفهای او گوش کنید . شاید او به خاطر ناراحت نکردن شما و یا ترس از عصبانیت شما ، دروغ گفته باشد.
۸ – شاید خود شما طوری رفتار کرده باشید که آن شخص مجبور شده به شما دروغ بگوید. آیا شما معمولا” از شنیدن حقیقت ناراحت می شوید و اطرافیانتان معمولا” نمی توانند حقیقت را به شما بگویند؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد