آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

۱۳ فرمان برای خانه تکانی

۱) بهتر است زنان قبل از شروع کار به مدت ۰۱ تا ۵۱ دقیقه‌ ‌ با حرکات ورزشی - نرمشی و کششی اندام‌های فوقانی و تحتانی، بدن خود را برای‌ ‌کار آماده کنند.

۲) با‌ ‌برنامه‌ریزی و تقسیم کار از انجام حجم زیاد کار در یک مدت زمان محدود خودداری کنند تا از فشار و استرس زیاد به اندام جلوگیری شود‌. ‌ضمن اینکه اضطراب ناشی از انبوه کارها باعث فشار عصبی زیادی می شود .

۳) استفاده از لباس‌های راحت نخی برای تبادل‌ ‌حرارت و استفاده از سیستم تهویه‌ای مناسب،می‌توان از بروز استرس گرمایی ناشی از حرارت کاست‌.

۴) با‌ ‌استفاده از مایعات به میزان زیاد ،آب و املاح از دست رفته بدن خود بر اثر تعریق را جبران کرده تا از بروز مشکلات و عواقب بعدی جلوگیری شود .

۵) استفاده از ماسک و پیش‌بند در صورت تماس با مایعات و مواد شیمیایی و سربند برای پیشگیری از آلودگی مو بسیار مفید است.

۶) در حین گردگیری از وارد کردن بیش از اندازه فشار به کمر خودداری کنید‌.

۷) برای جابجایی بار بیش از ۰۲ کیلوگرم از وجود یک یا دو کمک استفاده کنید و از رها کردن بار خودداری کنید.

۸) برای شست و شوی‌ ‌بخش‌های فوقانی در و پنجره و دیوار به ازای هر ۲ تا ۳ دقیقه کار، مدت کوتاهی سر را‌ ‌پایین انداخته و به حالت استراحت قرار دهید‌.

۹) افراد مبتلا به مشکلات اسکلتی - عضلانی برای شستن در حمام از چکمه استفاده کنند و در غیر این صورت با رعایت نکات‌ ‌ایمنی بر روی سطوح لیز و لغزنده از دمپایی استفاده شود.

۱۰) حین استفاده از مواد شوینده‌ای همچون وایتکس برای جلوگیری از آسیب ریه از دستمال ضخیم بر روی دهان، بینی و دستکش پلاستیکی برای جلوگیری از آسیب پوست‌ ‌استفاده شود‌.

۱۱) بهتراست که خانه تکانی در‌ ‌زمان غیبت کودکان در منزل صورت گیرد تا ضریب حوادث کاهش یابد

۱۲) نباید لوازم برقی با آب تماس داشته باشند و باید از ریختن آب بر روی کلید، پریز و‌ ‌سیم برق پرهیز شود‌.

۱۳) استفاده از وسایل غیر ایمن برای دسترسی به ارتفاع بالاتر و زیر پایی‌ همچون جعبه و نردبان‌های غیر ایمن، خطر‌ ‌سقوط را افزایش می‌دهند.‌‌

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد