آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

ازدواج و هزار نکته باریکتر از مو

▪ برای اینکه ازدواج موفقی داشته باشید، به این نکات توجه کنید: 

▪ پیش از اقدام به ازدواج با افراد آگاه مشاوره کنید. زیرا هر چه تحقیق و تدبیر بیشتر باشد، ضریب اشتباه کمتر خواهد بود و موجب دوام زندگی مشترک می شود.
▪ کارشناسان معتقدند ازدواج اگر توأم با منطق باشد، از استحکام بیشتری برخوردار خواهد بود، ضمن اینکه منطق هرگز با عشق منافاتی ندارد.
▪ توجه داشته باشید که اختلاف سنی زیاد سبب بروز مشکلات زیادی در زندگی زناشویی خواهد شد.
▪ شرایط ضمن عقد، مانند ادامه تحصیل، اشتغال یا هر شرط دیگر در ابتدا باید توسط دختر و پسر مطرح و در عقدنامه نیز به طور مکتوب قید شود تا در صورت لزوم مورد استناد قرار گیرد.
▪ صداقت و راستی، بزرگترین پشتوانه زندگی زناشویی است.
▪ هر چه خواسته ها، علایق و نیازهای روحی و روانی افراد همسان تر باشد دوام و بقای زندگی و استحکام خانواده بیشتر خواهد بود.
▪ شغل هر دو نفر باید مورد توجه قرار گیرد و در ابتدای امر به توافق کامل و کتبی برسند.
▪ برنامه ریزی مراسم عروسی باید خیلی منطقی، آرام و با خلق خوش مطرح شود. فراموش نکنید که فاصله نامزدی یا عقد تا عروسی یعنی شروع زندگی مشترک بهتر است طولانی نباشد. هدیه دادن سنت پیامبر اکرم(ص) است بنابراین، در مناسبتهای مختلف مانند روز تولد، سالگرد ازدواج، اعیاد بزرگ هدیه دادن را از یاد نبرید. میزان آن از نظر مادی مهم نیست اصل نشان دادن محبتی است که می تواند بر استحکام بنیان خانواده بیفزاید.
▪ ما همه در معرض خطا و اشتباه هستیم، گذشت را هرگز فراموش نکنید. در اجتماعات و مهمانیها احترام یکدیگر را به خوبی نگهدارید و احترام به خانواده یکدیگر را نیز فراموش نکنید.
▪ «حسادت» بیماری خانمانسوزی است، اگر گرفتار این بیماری هستید، با مراجعه به روان شناس آن را ریشه کن کنید که مانند موریانه ریشه های زندگی شما را نابود می کند.
▪ در فرهنگ رفتاری خانواده های شاد و موفق، هیچ گاه کلمه «من» مطرح نمی شود، بلکه همیشه با توجه به همدیگر کلمه «ما» کاربرد دارد.
▪ در تمام امور شخصی، اجتماعی و خانوادگی با هم مشاوره داشته باشید و در صورت نرسیدن به توافق به مشاوری آگاه مراجعه کنید. در صورت استفاده از زورسالاری، «طلاق عاطفی» صورت می گیرد و بنیان زندگی سست و ویران می شود و معنی هم زیستی مسالمت آمیز از بین می رود.
▪ عشق، صداقت، احترام و گذشت چهار ستون ازدواج و پایه های زندگی بادوام و موفق است.
▪ تشکر کردن به خاطر انجام کارهای خوب یکدیگر و عذرخواهی را به خاطر اشتباهات خود هرگز فراموش نکنید.
▪ و در نهایت وفاداری و انجام وفا به عهد یکی از مهم ترین عوامل رشد خانواده در ابعاد مختلف است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد