آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

هیچ فرصتی را برای بیان «دوستت دارم» از دست ندهید!

در طول زندگی از زبان عده زیادی این شکایت را شنیده‌ایم که والدین یا همسران آنان، هیچ‌وقت و یا به ندرت می‌گویند «دوستت دارم». از سوی دیگر هیچ‌گاه نشنیده‌ایم کسی شکایتی داشته باشد که والدین او یا هر کس دیگر، همین کلمات را زیاد بیان می‌کند. نمی‌توان تصور کرد بیان چیزی به اندازه گفتن «دوستت دارم» آسان باشد، ولی اکثر مردم به دلایل مختلف این کار را نمی‌کنند. شاید فکر می‌کنید که فرد مورد علاقه شما نیاز یا علاقه‌ای به شنیدن این کلمات ندارد یا آن را باور نمی‌کند، شاید سرسخت، یا خجالتی هستید. به هر حال به هر دلیلی عدم بیان آن، مطلوب نیست.

در طول زندگی دلایل مختلفی برای گفتن «دوستت دارم» به افراد مختلف پیش می‌آید. اهمیتی ندارد که آیا این کلمات را در طول زندگی خود شنیده‌اید یا خیر؟ فقط بدانید بیان عبارت «دوستت دارم» به مردم حس خوبی می‌دهد، به آن‌ها یادآوری می‌کند که تنها نبوده و شما به آن‌ها اهمیت می‌دهید. اعتماد به نفس آنان را افزایش می‌دهد و به خود شما نیز حس خوبی می‌دهد.

از دیدی خودخواهانه، بیان «دوستت دارم» فایده شخصی هم دارد. احساس خوبی به فرد دست می‌دهد. بخشیدن و دریافت کردن دو روی یک سکه هستند. مسلما بخشیدن به خودی خود فواید مثبتی دارد و گفتن این کلمات محبت‌آمیز یکی از اساسی‌ترین و ساده‌ترین صورت‌های بخشیدن احساسی است.

اوقات مناسب بسیاری برای بیان چنین جمله‌ایی وجود دارد: هنگام ورود به منزل، درست قبل از ترک منزل، پیش از خواب و به عنوان اولین کلمه هنگام صبح. فرصت‌های شما نامحدود هستند. بیان این عبارت یکی از آسان‌ترین و مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. پس فرصت را از دست ندهید!

نظرات 1 + ارسال نظر
رضا یکشنبه 27 فروردین 1391 ساعت 15:06 http://qurean.blogsky.com

سلام
مایل به تبادل لینک هستی منو به اسم متن کامل قران با ترجمه
لینک کن خبر بده تا لینکت کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد