آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

۱۰ راه برای آشتی با گذشته

۱) گذشته را دوباره قاب بگیرید.

به جای اینکه وقتی خاطره‌های کهنه به ذهنتان می‌آید، مثل همیشه رفتار کنید، دست نگه دارید، یک نفس عمیق بکشید و سعی کنید طور دیگری در مورد آنها فکر کنید.
۲) از قید و بند شرم خود را خلاص کنید. قول و قرارهایی که با خودتان گذاشته‌اید را به یاد آورید و به خودتان اجازه بدهید که آنها را زیر پا گذاشته و عهدتان را بشکنید. همیشه یادتان باشد، شرم یک دروغ است. شما شایسته عشق و احترام هستید.
۳) دردها را آزاد کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که بیماری در آن‌دسته از افرادی که درد و رنج‌های گذشته خود را روی کاغذ می‌آورند، سریع‌تر بهبود می‌یابد و این افراد سیستم ایمنی قوی‌تری دارند.
۴) افسوس و پشیمانی را کنار بگذارید. از تکرار دوباره و دوباره جملاتی مثل، «اگر فقط... » و مثل این دست بردارید. از تجربیاتتان درس بگیرید و سعی کنید تا در آینده به طرزی متفاوت با قبل رفتار کنید.
۵) از تاسف به منفعت برسید. مهم نیست که این درد و ناراحتی کی پیش آمده باشد، باید به خودتان اجازه بدهید که آن احساسات را دوباره احساس کنید.
۶) پذیرش را تمرین کنید. سوگواری برای سرنوشت به شما کمک نمی‌کند که گذشته‌تان را تغییر دهید. آرامش زمانی به سراغتان می‌آید که قبول کنید چه بر شما گذشته است و با درک کامل از آن بگذرید.
۷) شکرگزار باشید. قدردانی و شکرگزاری حتی از پذیرش هم بهتر است.
۸) عادت عیبجویی و سرزنش را کنار بگذارید. سرزنش‌کردن و انتقاد کردن از اتفاقاتی که در گذشته برایتان افتاده است به این معناست که خود را برای آنچه سرتان آمده مسوول نمی‌دانید.
۹) به دنبال آرامش درونی باشید. مهم نیست که گذشته‌تان چقدر مهیب و دردناک بوده باشد، همیشه می‌توانید محیطی آرام در درون خودتان پیدا کنید. اگر بتوانید به آن سرچشمه دست پیدا کنید، استرس را هم از خودتان دور خواهید کرد و فکرتان را برای راه
حل‌های نو صاف می‌کنید.
۱۰) آینده‌ای رضایتبخش برای خود خلق کنید. یکی از بهترین راه‌های آشتی به گذشته، این است که به همان آدمی تبدیل شوید که همیشه می‌خواستید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد