آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

مواردی که نباید با همکارانتان در میان بگذارید

چیزهای مشخصی وجود دارد که نیازی نیست همکاران در مورد یکدیگر بدانند .این اتفاق ممکن است قبلا برای هر کسی رخ داده باشد. رشته ای از کلمات در مورد موضوعی که خودتان آنرا انتخاب کرده اید را بر زبان جاری می‌کنید، مدت زیادی حرف می‌زنید و تا زمانی که مخاطبانتان به آن توجه کنند این زیاده گویی را ادامه می‌دهید. نوعی از سخنان بیهوده و نا مفهوم که متوقف نخواهد شد، مگر اینکه فرد دیگری صحبت شما را قطع کند. صحبتهای تند و ناشمرده که ناچارا ، تنها اگر شما بخواهید به پایان می‌رسند.

بله، مریضی وراجی هرگزچیز خوبی نیست، حتی می‌تواند در بعضی جاها مثل محل کار خیلی بدتر هم باشد.
چیزهای مشخصی وجود دارد که نیازی نیست همکاران در مورد یکدیگر بدانند - به طور مثال برنامه ی بچه دار شدن شما و یا بحث هایی در مورد معده ی شما – اما به نظر می‌آید که بعضی از مردم نمی‌توانند سکوت کنند.
لیندا لپک (
Linda Lopeke) یک متخصص پیشرفت در مشاغل و تولید کننده برنامه های مشاوره ای شروع هوشمندانه واقعی(SmartStart Virtual Mentoring Programs) میگوید:
بعضی از مردم صحبت می‌کنند تا صدای حرف زدن خودشان را بشنوند، بعضی دیگر حرف هایشان را در میان میگذارند زیرا زندگی واقعی ندارند، آنها با نشان دادن جزئیات برای شمایی که ترجیح می‌دهید چیزی ندانید، یک فرد خیالی می‌سازند و پس از آن شخص دیگری هست که شایعات بی اساس او را باور می‌کند، حتی در مورد او، و سریعا احساس خودمانی شدن می‌کند.”
● از حد و مرز خارج نشوید
سوزان سالوویک(
Susan Solovic) یکی از بنیانگذاران ومدیر ارشد اجرائی SBTV.com و نویسنده ی سه کتاب ،از جمله کتاب “حرفه ی خود را بازشناسی کنید: کسب موفقیتی که آرزو وشایستگیش را دارید” می‌گوید به علت اینکه مردم بیشتر وقت خود را در اداره با همکارانشان می‌گذرانند تا جاهای دیگر(یا با شخص دیگر) مشکلاتی درمشخص کردن مرز بین کار و دوستی دارند.
به نظر دکتر لپک یک محیط اجتماعی همانند یک محیط کار است. اما در حین اینکه می‌توانید دوستانه بوده و یک رابطه ی خوب ایجاد کنید، به خاطر داشته باشید که کار، کار است و رفاقت، رفاقت است.
وی معتقد است بیشتر کارمندان نمی‌توانند درک کنند که آنچه آنها می‌گویند تاثیر بیشتری روی شکل ظاهری حرفه ی آنها دارد تا آنچه آنها می‌پوشند. کسانی که درباره ی خودشان یا دیگران زیاد حرف می‌زنند، می‌تواند به عنوان یک فرد بی کفایت، ناشایست و بی بهره از توسعه حرفه ای به نظر بیایند.
برای دوری از صحبتهای بیهوده در موقعیت های آینده، درا ینجا ۱۳ مورد مطرح می‌شود که هرگز نباید با همکارانتان سهیم شوید یا بحث وگفتگو کنید.

۱) اطلاعات حقوقی
آنچه شما بدست می‌آورید تنها بین شما و منابع انسانی است. فاش کردن این موضوع، نشان می‌دهد که شما قابل اعتماد نیستید.
۲) تاریخچه ی پزشکی
هیچکس واقعا نگران دردها و رنج های شما نیست، آخرین عمل جراحی شما، ناباروری شما یا محتویات قفسه ی دارو های شما. بحثهای مداوم پزشکی، شما را به عنوان یک آدم پرخرج و کارمندی پر خطر برای کارفرمایتان معرفی می‌کند.
۳) شایعات بی اساس
با هر کسی که در حال بد گویی کردن هستید بدون شک به دیگران خواهد گفت که شما چه چیزهایی گفته اید. به علاوه اگر همکاری در حال بدگویی کردن با شما است، به احتمال زیاد در مورد شما هم در آینده بدگویی خواهد کرد.
۴) گلایه های کاری
شکایت دائمی‌در باره ی حجم کاریتان، سطح تنش موجود در کار و یا شرکت به سرعت شما را به عنوان شخصی خواهد ساخت که هیچوقت به ناهار دعوت نمی‌شود. اگر شما با سیاستها و روشهای شرکت موافق نیستید، به مجاری رسمی‌ارجاع داده و یا از آن طریق پیگیری کنید.
۵) هزینه های خرید
اگرچه شما نمی‌خواهید که دیگران در مورد وضع زندگیتان، آنطور که زندگی می‌کنید یا اگر بالاتر از پایه حقوقتان زندگی می‌کنید فکری کنند، در محل کار سعی کنید خود را طوری نشان دهید که سطح زندگیتان همانند دیگر همکارانتان است.
۶) جزئیات محرمانه
جزئیات محرمانه درمورد زندگی خصوصی تان را باهمکارانتان در میان نگذارید. همکاران از این اطلاعات بر علیه خود شما میتوانند و استفاده خواهند کرد.
۷) سیاست یا مذهب
مردم روی این دو موضوع نظرات محکم و پر حرارتی دارند. شما ممکن است یک همکار را منحرف کنید یا منفی به نظر برسید که این می‌تواند تا اندازه ای روی شغل شما اثر بگذارد.
۸) تغییرات وضع زندگی
لپک می‌گوید فروپاشی ها، جدا شدن ها و برنامه بچه دار شدن، تنها زمانی نیاز به بازگو کردن است، که به آن نیاز باشد. در غیر اینصورت، دیگران در مورد توانایی ها، آرزوها و محدودیتهای زندگی شما نظر خواهند داد، خواه فرضیات آنها درست باشد یا خیر.
۹) وبلاگ ها یا پروفایل شبکه های اجتماعی
آنچه که شما در یک شبکه اجتماعی یا در وبلاگ خصوصی خودتان می‌گوئید ممکن است بسیار زیان بارتر ازآن چیزی باشد که بیان می‌کنید. نظرات (
comment) در وبلاگ ها یا شبکه های اجتماعی می‌تواند از دیدگاههای مختلفی مشاهده شود. زمانیکه شما روز بدی دارید یک فوران خشم …… می‌تواند در چهره ی شما نمایان شود.
۱۰) دیدگاههای منفی همکاران
اگر شما با طرز زندگی، تواناییهای شغلی یا جا لباسی یکی از همکارانتان موافق نیستید، با آن شخص به طور خصوصی و محرمانه روبرو شوید ویا این مطالب را پیش خود نگه دارید. محل کار، محل رسیدگی به بحثها و اختلافات نیست.
۱۱) آخر هفته غیر عادی
این خیلی خوب است که شما اوقات خوبی درتعطیلات آخر هفته ی خود داشته باشید، اما درباره ی حوادث غیر عادی و ماجراجویانه ی خود صحبت نکنید. آن اطلاعات می‌تواند شما را به شکل یک انسان غیر حرفه ای وغیر قابل اعتماد نشان دهد.
۱۲) مسائل و روابط شخصی – در داخل و خارج از محل کار
ازدواجهای نا موفق و داستانهای عاشقانه ی ناپایدار، باعث می‌شود یک کار فرما به بی ثباتی آن کارمند پی برد. مسائل عاشقانه در محل کار باعث شایعات و شکسته شدن قلبها می‌شود، بنابراین بهترین راه این است که از این مرحله با احتیاط بگذرید. همچنین لپک اضافه می‌کند بی خطرترین راه برای بازی کردن این است که از قوانین پیروی کنید، هرگز معشوق خود را از جایی که پولت را بدست می‌آوری، بدست نیاور. 
۱۳) اظهار نظر های شخصی و نابجا 
شما می‌توانید وانمود کنید که بعضی چیزها خنده دار است و همکارتان دلخورنخواهد شد. اما ممکن است در اشتباه باشید. هرگز این ریسک را نکنید. بعلاوه، اگر مطمئن هستید همکارتان از اظهار نظر شما ناراحت نمی‌شود باز هم در محل کار در این مورد صحبت نکنید چون دیگران می‌توانند به راحتی سخنان شما را بشنوند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد