آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

۱۰ دقیقه زندگی با طناب

بیشترین استفاده از کمترین امکانات برای تناسب اندام 

۱۰ دقیقه هم وقت ندارید؟ باز هم فکر کنید. خب، اگر می‌خواهید هم چربی‌های اضافی بدنتان را نابود کنید و هم خلق و روحیه عالی داشته باشید، این سری حرکات ورزشی با طناب به شما کمک می‌کند. فکر نکنید که طناب‌زدن فقط بازی بچه‌هاست، نه دیگر این‌طور نیست. در واقع، ورزش‌ با طناب‌پرشی یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین حرکت‌های ورزشی است.
امروزه در اکثر باشگاه‌های ورزشی،‌ورزشکاران رشته‌های مختلف را می‌بینید که با طناب حرکات ورزشی انجام می‌دهند. حتما برایتان جالب است که بدانید شما می‌توانید فقط ظرف ۱۰ دقیقه ورزش با طناب، حدود ۱۱۰ کیلوکالری انرژی بسوزانید. این سری حرکات ۱۰ دقیقه‌ای توسط یکی از قهرمانان پرش جهان طراحی شده است که در آن حرکات پرشی را در فواصل حرکات ورزشی قدرتی آورده است. قبل از شروع، عضلات ران و ساق خود را با حرکات کششی ساده آماده کنید و سپس برای گرم کردن خود، ۲ دقیقه در جا بدوید.
● طناب‌زدن معمولی
پاهای خود را به‌هم جفت کنید و شروع به طناب زدن کنید. فقط مقداری بالا بپرید که طناب از زیر پاهایتان عبور کند. روی پنجه پاهایتان به نرمی فرود بیایید. در طول طناب زدن زانوهای خود را مختصری خم کنید تا در پرش‌ها و فرود آمدن‌ها حرکات شما را نرم‌تر کند. در این حرکت ۲ دقیقه به‌طور معمولی طناب‌ بزنید یعنی در هر پرش، یک‌بار طناب را بچرخانید.
● جهش به عقب
در حالی که پاهایتان را به اندازه عرض شانه‌تان باز کرده‌اید، بایستید و دستان خود را دو طرف کمرتان بگذارید، سپس با یک جهش پای راست خود را به اندازه یک قدم بزرگ به عقب ببرید و همزمان زانوی چپ خود را خم کنید. در این حرکت باید توجه کنید که هنگام به زمین گذاشتن پنجه پای‌راست، پاشنه پایتان را روی زمین نگذارید و زانوی پای‌‌راست خود را نیز خم نگه دارید. دو شماره صبر کنید، سپس به حالت شروع برگردید و باز جای پاهایتان را عوض کنید. این حرکت را ۰۳ ثانیه ادامه دهید.
● طناب زدن با پاهای باز و جفت
شروع به طناب زدن کنید اما به این صورت که در هنگام فرود، یک در میان پاهای خود را به ‌هم بچسبانید و از هم باز کنید. یعنی در چرخش اول طناب، با پاهای به‌هم چسبیده فرود بیایید و در چرخش بعدی، به‌هنگام فرود‌ ‌آمدن پاهای خود را به اندازه عرض شانه‌تان از هم باز کنید.این نوع طناب زدن را ۲ دقیقه ادامه دهید.
● اسکات با قوس دستان
در حالی که پاهای خود را به اندازه عرض شانه‌تان از ‌هم باز کرده‌اید، بایستید. سپس طناب خود را چهار تا کنید تا به اندازه عرض شانه‌تان دربیاید. این طناب چهار تا شده را مقابل ران‌های خود طوری بگیرید که کف دستانتان رو به جلو باشد. حالا زانوهای خود را خم کنید و باسن خود را مثل وقتی که می‌خواهید بر روی صندلی بنشینید، پایین بیاورید. به این حرکت، اسکات می‌گویند که در ‌آن باید سعی کنید زانوهایتان از نوک انگشتان پایتان جلوتر نرود. همان‌طور که حرکت اسکات را انجام می‌دهید،‌آرنج‌های خود را به‌ طرف بالا خم کنید و طناب را تا سطح شانه‌هایتان بالا بیاورید. دو شماره در این حالت صبر کنید و سپس به حالت شروع باز گردید. این حرکت را تا ۳۰ ثانیه ادامه دهید.
● طناب زدن با لی‌لی هنگامی که شروع به طناب زدن می‌کنید‌، ۰۱ ثانیه فقط بر روی پای راست خود فرود بیایید و بر روی همان پا بپرید، سپس ۰۱ ثانیه پای راست خود را بالا بگیرید و بر روی پای چپ طناب بزنید. به همین ترتیب هر ۰۱ ثانیه فقط بر روی یک پا طناب بزنید و پاها را هر ۰۱ ثانیه عوض کنید.(مانند لی‌لی۲ .) دقیقه به این شیوه طناب بزنید.همین جا بگذارید نکته‌‌ای را هم درباره طول طناب یادآوری کنیم.
● اسکات با بالای سربردن دستان
طناب خود را چهار تا کنید و طوری بایستید که پاهایتان به اندازه عرض شانه‌تان باز باشد. آرنج‌های خود را خم کنید و طناب را روبه‌روی شانه‌های خود طوری بگیرید که کف دستانتان رو به بیرون باشد. همان حرکت اسکات را که در قبل گفته شد، انجام دهید با این تفاوت که این بار دستان خود را به بالای سرتان بکشید. دو شماره صبر کنید و سپس به حالت شروع برگردید و ۰۳ ثانیه این حرکت را تکرار کنید.
● طناب زدن به مدل دویدن درجا
مانند معمول شروع به طناب زدن کنید ولی در هر بار چرخش طناب بر روی یک پای خود فرود بیایید. هنگامی‌که این حرکت را سریع انجام دهید، این طور به‌نظر می‌آید که دارید در جا می‌دوید. ۲ دقیقه نیز به این مدل طناب بزنید.
● رژه با بلند کردن زانو
این حرکت برای خنک شدن بدن شما طراحی شده است .بنابراین دیگر طناب را کنار بگذارید. مانند نظامیان شروع به رژه درجا کنید. در این حرکت زانوی خود را تا حدی بالا آورید که ران شما موازی با زمین شود. آرنج دست مخالف خود را نیز با هر حرکت خم کنید و دست خود را با هر حرکت بالا بیاورید، ۳۰ ثانیه‌ این حرکت را انجام دهید. ۱۰ دقیقه تمام شد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد