آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

راز زندگی بدون مشکل

فقط افرادی عاری از مشکلات و مسائل هستند که دیگر در کنار ما نیستند. بنابراین مشکلات یکی از نشانه های ‌زندگی و حیات است. هرچه بیشتر درگیر مشکلات باشیم، زنده تر و فعال تریم. ‌مشکلات و پیشرفت ها با هم پیشمی روند و نمی توان یکی را بدون دیگری در اختیار داشت.‌این رویه برخورد با ناملایمات و مشقت ها، بیانگر چیزی است که می توان آن را نیروی روانی موفقیت نامید و ‌موضوع آن چگـونگی برخورد با موانعی است که با آنها روبرو می شویم. اکثر مردم از لحاظ فیزیکی و بدنی سالم‌ هستند، اما از جنبه نگرش به زندگی ممکن است از سلامت روانی بـرخـوردار نبـاشنـد.‌راز آن، در این نیست که عاری از مشکلات باشیم، زیرا این گمان دست نیافتنی است ، بلکه داشتن یک روش ‌مثبت و پرانرژی برای حل مشکلات است.

‌در این جا سه قاعده که به توسعه سلامت روانی کمک می‌کنند را ذکر می‌کنیم:‌
▪ قاعده اول: این یک مبارزه است نه مشکل. ‌دیگر از کلمه "مشکل" استفاده نکنید ، زیرا تداعی کننده احساس منفی و مایوس کننده است .در عوض ‌واژه مبارزه یا چالش را به کار ببرید:"ما با برخی از چالش های بزرگی روبرو هستیم که باید آنها را حل کنیم. ‌باید آنها را به مزیت تبدیل کرده و روی آنها کار کرد."‌مبارزه و چالش واژه ای مثبت و انرژی زاست که بیشتر ما را برای کشف یک راه حل ترغیب می کند. چالش، ‌نیمه پر لیوان است درحالی که مشکل، نیمه خالی لیوان می‌باشد. ارزشمندترین دارایی شما داشتن یک تفکر مثبت است.
▪‌ قاعده دوم: چیزی به نام شکست وجود ندارد بلکه یک بازخورد اسـت.‌ بـهترین واکنشی که شما در مقابل یک اشتباه می توانید داشته باشید این است که آن را به عنوان یک تجربه ‌آموزنده بپذیرید.‌هر گاه موضوعی مسیر غلط و نـادرستی را بپیماید، استقامت خود را حفظ کرده و به خودتان بگویید: "چه ‌بازخورد جالبی است، چگونه می توانم از این بیاموزم، چه طور می توانم آن را به مزیتی برای خود تبدیل کنم؟" ‌افراد پر انرژی و مثبت نیز درست به اندازه دیگران در برابر مشقات و ناملایمات متاثر می شوند اما تفاوت ‌موجود در پیامدهای بعدی آن است.
▪ ‌قاعده سوم: راه حلی وجود دارد ، همه کاری که باید انجام دهید یافتن آن است.‌ممکن است دنیا پر از مشکلات باشد اما مملو از راه حل نیز هست. تشخیص این مطلب باعث می‌شود که نیروی ‌خلاق ما به جریان بیفتد و خـــلاقـیــت‌هــا را بــه حــرکــت درآورد ، لـحـظــه ای کــه می گوییم: " این سخت است، این موثر ‌و کارساز نیست و یا این بسیار دشوار است"، در واقع خلاقیت خود را سرکوب کرده ایم.ذهن تان را روی را ه حل متمرکز کنید. تصور کنید که وقتی چالش حل شود زندگی چگونه خواهد بود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد