آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

همه انتظارات زنان از ما

خیلی از مردهایی که به این تصویر تبدیل می شوند، هرگز نمی دانند که گره کارشان کجاست. شاید اگر می دانستند که مرد ایده آل در نظر خانم ها چه معنایی دارد، هیچ وقت حاضر نمی شدند که از آن اسب پایین بیایند و از شاهزاده بودن استعفا دهند. اگر شما هم یکی از این مردها هستید بهتر است بیشتر با دنیای همسرتان آشنا شوید و بدانید که مرد ایده آل در نظر خانم ها چه نشانه هایی دارد.

خانه داری هم بلد است
هیچ چیز برای یک زن سخت تر از این نیست که چند روز همسرش را با یک خانه تمیز تنها بگذارد و بعد از برگشتن، یک خانه بمب خورده را تحویل بگیرد. برای زن های امروزی ناتوانی در اداره خانه و سر در نیاورن از امور خانه داری، نشانه بی دست و پایی است. آن ها دوست دارند همسرشان گاهی آشپزی کند، برخی کارهای خانه را به عهده بگیرد و مثل یک شاه تمام مسئولیت ها و خستگی ها را به دوش همسرش نیندازد.

به من نیاز دارد
زن ها احتیاج دارند که به آن ها اثبات کنی تو عزیزترین و تنها شخص بااهمیت در زندگی من هستی. دوست دارند در سخت ترین لحظات زندگی مردشان نقش یک ناجی را بازی کنند و از این که همسرشان نخستین خبرها را به آن ها می دهد و مهم ترین تصمیم ها را در کنار آن ها می گیرد، احساس غرور می کنند. آن ها دوست ندارند بزرگ ترین مسئولیت شان انجام کارهای خانه باشد بلکه می خواهند در مورد تصمیمات مهم زندگی شان نظر بدهند و تصمیم بگیرند و در کنار همسرشان برای حل مشکلات او قدم بردارند.

گاهی مرا لوس می کند
میان این همه دلیلی که برای خستگی وجود دارد، زن ها دوست دارند، کمی خستگی در کنند. آن ها از این که گاهی مردشان لوس شان کند، مسئولیت شان را به عهده بگیرد و اجازه دهد که مانند یک بچه، ذهنی آرام و آزاد داشته باشند، لذت می برند. زن ها از این که همسرشان همیشه متوقع باشد و هر از چند گاهی اجازه آرام بودن را به آن ها ندهد بیزارند.

آزادی ام را ندیده نمی گیرد
زن ها هم مثل مردها از این که بعد از ازدواج در یک غار زندگی کنند بیزارند. آن ها مردی را دوست دارند که برای دیدن دوستان شان تشویق شان کنند و رابطه آن ها را با دوستان شان محدود نکنند. مردی که امکان یک شب شام خوردن همسرش با دوستانش را فراهم نمی کند و با روی باز از این موضوع استقبال نمی کند، هیچ شباهتی به یک مرد رویایی ندارد.

خودرای نیست
نظر نخواستن در مورد اتفاقات زندگی یکی از آزاردهنده ترین رفتارهای مردانه است. زن ها دوست دارند در جریان تمام اتفاقاتی که در خانه شان یا در مورد زندگی شان می گذرد قرار گیرند و نظرشان را در مورد آن ها اعلام کنند. حتی دعوت کردن مهمان بدون اطلاع یک زن می تواند موضوعی غیرقابل بخشش تلقی شود و یک قهر یا دلخوری چند ساعته یا چند روزه را باعث شود. یک واژه کلیدی دیگر در زندگی زناشویی «ما» است. تحقیقات نشان داده، استفاده از این کلمه بیش از هر واژه دیگری می تواند همسران را تحت تاثیر قرار دهد، رفتارها و احساسات منفی از قبیل خشم را کم کند و استرس های زندگی مشترک را کاهش دهد. در مقابل، استفاده از کلماتی که از جدایی و من محوری حکایت می کنند در بحث های روزانه می توانند نارضایتی از زندگی مشترک را بالا ببرند و جدایی عاطفی را موجب شوند.

مرا حمایت می کند
حتی اگر این موضوع چندان هم واقعی نباشد زن ها دوست دارند تصور کنند که همسرشان یک سوپرمن است. آن ها به دنبال مردی هستند که در هر شرایطی حمایت شان می کند. از لحظه رد شدن از خیابان گرفته تا به وجود آمدن یک دردسر بزرگ، آن ها به این حمایت احتیاج دارند. شاید این موقعیت ها در جهان واقعی چندان اتفاق نیفتند اما خانم ها به این حاشیه امن احتیاج دارند و از این که فکر کنند همیشه کسی برای نجات شان حضور دارد لذت می برند.

به ظاهرم توجه می کند
مردی که با ورود به خانه هیچ تغییری را متوجه نمی شود یک مرد وحشتناک است. زن ها دوست دارند مورد توجه قرار بگیرند و برای آن ها توجه به ظاهرشان مهم ترین مصداق این اتفاق است. از خرید یک روسری جدید یا پوشیدن یک بلوز تازه گرفته تا تغییر رنگ مو و آرایش همگی اتفاقاتی هستند که یک زن دوست دارد شوهرش در نخستین نگاه از آن ها با خبر شود. از طرف دیگر زن ها دوست دارند ظاهرشان مورد ستایش قرار بگیرد و فکر کنند که در نگاه همسرشان زیباترین و آراسته ترین زن جهان جلوه می کنند.

برای تفریح برنامه ریزی می کند
یک بلیت هواپیما یا رزرو کردن هتل بدون اطلاع او می تواند بهترین هدیه برای یک زن باشد به خصوص برای زنی که شاغل است. یک استراحت چند روزه اتفاقی حذف نشدنی است و اگر همسرش بتواند بدون آن که مستقیما با او در این مورد صحبت کند، از برنامه کاری اش آگاه شود و برنامه یک سفر کوتاه و تفریحی را بچیند، رویایی ترین اتفاقی است که می تواند بیفتد.

هوایم را دارد
زن ها از این که کنترل شوند و کسی با حسادت مدام دنبال شان باشد، بیزارند اما تماس های محبت آمیز بین روز و پیامک هایی که در مورد حال شان می پرسد می تواند در نظر آن ها نشان دهنده عشق همسرشان باشد. آن ها دوست دارند در طول روز و حتی از راه دور هم مورد توجه قرار گیرند و از این که همسرشان به موضوعی بیشتر از آن ها مشغول باشد یا این که حتی برای چند ساعت فراموش شان کند، بیزارند.

رفتارش با من فرق می کند
زن ها خاص بودن را دوست دارند. آن ها می خواهند که رفتار مردشان با همسرش کاملا متفاوت از رفتار او با زنان دیگر باشد. شیوه نگاه کردن، میزان صمیمیت و جنس خنده ها و شادی هایی که شوهرشان در حضور زنان دیگر دارد از نظر آن ها باید کاملا متفاوت از رفتارهایی باشد که با او دارد. زن ها هیچ بدشان نمی آید که این موضوع را به رخ اطرافیان شان بگیرند و در مهمانی ای که همین زنان دیگر حضور دارند، دست همسرشان در دست آن ها قرار گیرد.

غافلگیرم می کند
فراموش کردن مناسبت های مهم و هدیه نخریدن برای شان یک افتضاح واقعی است. زن ها از یک هفته قبل از این مناسبت ها به این فکر می کنند که چطور قرار است غافلگیر شوند و چقدر همسرشان برای این هدیه خریدن وقت گذاشته است. دست خالی بودن در چنین روزی یا پرداختن وجه نقد به جای هدیه ای که با ذوق، وسواس و عشق خریده شده است هر زنی را ناامید می کند. گذشته از مناسب ها، زن ها عاشق دریافت هدیه های بی مناسبت هستند. آن ها دوست دارند هر از گاهی مردشان عشقش را با چنین بسته ای ابراز کند و به او بگوید که هنوز هم برایش ارزشمند است.

قدرم را می داند
در زندگی زناشویی یک واژه کلیدی وجود دارد: «متشکرم». گرچه امروزه اغلب زن و شوهرها از معجزه این کلمه باخبر شده اند اما خیلی ها هم بدون ابراز تشکر نسبت به همسرشان، تنها به این که او این واقعیت را می داند اکتفا می کنند. تحقیقات نشان می دهد، زن و شوهرهایی که از طرف همسرشان مورد قدردانی قرار می گیرند، هم رابطه زناشویی لذت بخش تری دارند و هم از زندگی مشترک شان احساس رضایت بیشتری می کنند

منبع : http://1doost.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد