آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

دانستنی‌های حمام

بیایید برای یک بار هم که شده مشغله‌های فکری و باید و نبایدهای روزمره زندگی را کنار بگذاریم و از فواید بی‌شمار یک حمام گرم بهره‌مند شویم.

● درست انتخاب کنید
به هیچ‌وجه درست نیست که برای شست‌وشوی بدن خود از هر چیزی استفاده کنید. ابتدا فکر کنید که بدن شما به چه چیزی نیاز دارد: آرام کننده‌ها (شیر و عسل)، تغذیه‌کننده‌ها (روغن‌های گیاهی خوش‌بو)، نرم کننده‌ها (شیر)، لاغر کننده‌ها (نمک‌های معدنی، گیاه نبات اسماء)، ‌معالج‌ها (صمغ درختان، روغن‌های گیاهی)، زداینده‌های سم(خاک رس) یا نیروبخش‌ها (روغن‌های گیاهی) سعی کنید تا حد ممکن از موادی با کیفیت پایین یا موادی که بوی تندی دارند، استفاده نکنید. این مواد شیمیایی به شدت به پوست آسیب می‌رسانند.
● تسکیندردهای روزانه
وقتی مواد مورد نیازتان را آماده کردید، تلفن را قطع کنید، موسیقی آرامی بگذارید و از شدت نور تا حد ممکن بکاهید. درجه حرارت آب داخل وان را تنظیم کنید (۲۱ درجه سانتی‌گراد می‌تواند حرارت مناسبی باشد.) خود را از تمام افکار رها کنید و درون آب وان بخوابید. مدت زمان ماندن درون وان به تمایل شما بستگی دارد اما ۲۰ دقیقه زمان مناسبی است.
برای آنکه راحت‌تر باشید، می‌توانید یک بالشتک یا حوله‌ای را زیر گردن خود در لبه وان بگذارید. وقتی در آب دراز کشیده‌اید ماهیچه‌های گردن، دست‌ها، شانه‌ها و پاهایتان را شل کنید. چشم‌هایتان را ببندید و نفس عمیق بکشید.
برای آنکه پس از ۲۰ دقیقه ماهیچه‌های بدنتان سفت و قوی شود، هر چند وقت یک بار یک مشت آب سرد به بدنتان بپاشید و بدون آنکه عجله کنید، به تدریج از آب بیرون بیایید.
● پوست تان را پاک کنید
وقتی درون آب هستید پوست تمیز است و منافذش منبسط شده است. این زمان بهترین موقع برای برداشتن یک لایه از روی پوست است. توجه داشته باشید گرچه این کار سبب می‌شود پوستی سالم و تمیز داشته باشید ولی برای هر کسی نیز مناسب نیست. حین کیسه کشیدن، سلول‌های مرده روی پوست که مانع تنفس کامل پوست می‌شوند، آسان و سریع برداشته می‌شوند. این کار پوست را نرم می‌کند و حیاتی دوباره به آن می‌بخشد. در عین حال اپیدرم را تحریک کرده و سبب افزایش جریان خون می‌شود. پیشنهاد می‌شود یک تا دو بار در هفته بدنتان را کیسه بکشید اما اگر پوست‌تان حساس است، این عمل را هر ۱۵ روز یک بار انجام دهید. بهترین زمان برای اپیلاسیون پس از کیسه کشیدن است. کیسه کشیدن باعث می‌شود موها از داخل پوست بیرون آمده و به راحتی برداشته شوند. در ضمن در صورتی که بعد از حمام کردن و کیسه کشیدن اپیلاسیون کنید دیگر روی پوست‌تان جوش‌های کوچک قرمز رنگ نمی‌زند.
موادی که برای کشیدن روی پوست خود استفاده می‌کنید، به جنس پوست شما بستگی دارد. در بعضی محصولات ذرات زیادی وجود دارد که به صورت حتم برای پوست‌های حساس، خشک و یا پوست‌هایی که به اگزما دچارند، مناسب نیستند. این محصولات از مواد مختلفی تشکیل شده‌اند، مثل خاک‌رس، دانه میوه‌ها، آسیاب‌ بعضی سنگ‌ها، صمغ درختان و آنزیم‌های جذب کننده و... در صورتی که پوستی نرمال داریدمی‌توانید از هر محصولی که می‌خواهید استفاده کنید اما اگر پوست‌تان حساس است، از محصولی نرم استفاده کنید. اگر پوست‌تان ضخیم و قدرتمند است، پیشنهاد می‌شود از محصولات دانه‌دار استفاده کنید تا پوست کاملا و عمیقا تمیز شود.
● چند محصول خانگی برای کیسه کشیدن
▪ مقداری شکر را با ژل حمام یا روغن زیتون کاملا مخلوط کنید. به جای شکر می‌توانید از نمک و به جای روغن زیتون، از روغن بادام شیرین هم می توانید استفاده کنید.
▪ یک قاشق چای‌خوری نمک دریایی، پنج قاشق سوپ‌خوری روغن گیاهی و شش قطره روغن اسطوخودوس یا روغن درخت چندل را با هم مخلوط کنید.
▪ برای نرم و خوشبو‌شدن بدن می‌توانید از دانه‌های خوردشده قهوه نیز استفاده کنند.
▪ یک قاشق سوپ‌خوری عسل و یک قاشق چای‌خوری شکر را با هم مخلوط کنید.
● پاهایی به نرمی پای کودکان
شاید تنها عضوی که همیشه نادیده گرفته می‌شود و کسی به آن توجه نمی‌کند، پاها باشند که در طول روز ما آنها را در درون کفش‌هایی که در بیشتر موارد راحت نیز نیستند، زندانی می‌کنیم. یک حمام گرم و لذت‌بخش درد و ناراحتی را به راحتی از آنها می‌زداید. تنها چیزی که نیاز دارید، مقداری آب ولرم و نمک‌های معدنی یا صابون سفید است.
پس از حمام، پوست پا نرم است و به راحتی می‌توان ناخن، پینه و سایر موارد را از آن زدود. تنها کافی است روی قسمت‌های پینه بسته پا به نرمی سوهان یا برس بکشید. سپس روی تمامی قسمت‌های پا با حرکات دورانی سنگ پا بمالید. حتی می‌توانید اگر پوست پا مشکلی ندارد، مقداری از مواد کیسه خود را روی سنگ پا بمالید و روی پوست بکشید. به این ترتیب پوست‌های مرده جدا می‌‌شوند. پس از حمام می‌توانید از کرم پا یا کرم بدن استفاده کنید. ماساژ انگشتان و ساق پا پس از حمام نیز بسیار موثر است.
● چند محصول خانگی
▪ در صورتی که پاهایتان حساس است، می‌توانید مقداری روغن زیتون را با کافور مخلوط کرده و به پاهایتان بمالید. به هیچ وجه شب‌ها جوراب به پا نکنید.
▪ در صورتی که میخچه پا دارید، مقداری روغن زیتون را با سیر مخلوط کنید و روی میخچه بگذارید. مرتبا این کار را تکرار کنید تا زمانی که میخچه کاملا برطرف شود.
▪ در صورتی که پاهایتان پینه بسته، روی آن قسمت یک برش یک تا پنج میلی‌متری لیمو بگذارید و روی آن را با باند ببندید. در صورت لزوم چند بار این کار را تکرار کنید.‌
● چند پیشنهاد جالت
▪ می‌خواهید پوستی مخملی و زیبا داشته باشید؟ شش قاشق سوپ‌خوری عسل را در یک لیتر شیر گرم حل کرده و به آب وان اضافه کنید.
▪ می‌خواهید سلولیت‌ها را از بین ببرید؟ نیم لیتر سرکه جوشان را روی ۱۰۰ گرم برگ‌های تازه عشقه بالا رونده بریزید. سپس اجازه بدهید نزدیک به شش ساعت دم بکشد. بعد آن را از صافی رد کرده و محلول را درون آب وان بریزید و ۳۰۰ گرم هم گیاه نبات اسماء‌ به آن اضافه کنید.
▪ نیاز به حمامی نرم کننده و نیروبخش دارید؟ یک چهارم لیتر سرکه درون آب وان بریزید.
▪ می‌خواهید لاغر شوید؟ ۲۵ گرم نمک دریایی تصفیه نشده و ۵ تا ۱۰ قطره روغن گیاهی نیاز دارید. نمک را آسیاب کنید و در یک لیوان باریک شیشه‌ای بریزید. سپس روغن را به آن اضافه کنید. در‌ آن را ببندید و اجازه بدهید ۱۰ روز این مواد باقی بمانند البته هر چند وقت یک بار آن را تکان دهید. در هر بار حمام کردن، دو قاشق سوپ‌خوری از این ماده به آب حمام بیفزایید. برای آنکه کاملا احساس آرامش کنید، هر بار که به حمام می‌روید موزیکی ملایم پخش کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد