آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

آموزش مهارت های زندگی

درس های زندگی - موفقیت - اجتماعی

تو مو می بینی و من « ریزش» مو

امروزه راه‌های بسیار زیادی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد به‌طور مصنوعی موهای خود را بلندتر کرده یا آن را پرپشت‌تر کنید. 

حال اگر به دنبال راهی هستید که نسبت به کلاه‌گیس‌ها پایداری و تداوم بیشتری داشته باشد و در واقع بتوانید برای مدتی هنگامی‌که از خواب بر می‌خیزید خودتان را با چهره‌ای جدید مشاهده کنید، بهتر و راحت‌تر آن است که از اکستنشن مو استفاده کنید. در حال حاضر در بازار روش‌ها و نوع‌های زیادی از اکستنشن وجود دارد، در واقع هنگامی‌که به آرایشگر برای این کار رجوع می‌کنید، او به شما اطمینان می‌دهد که روش او بهترین است، بنابراین شما باید، اطلاعات خود را در این‌باره که کدام روش بهتر است و چرا، بالا برده تا انتخاب درستی داشته باشید.
حقیقت این است که همه این روش‌ها خوب هستند اگر به‌طور صحیح استفاده شود. اما اگر این کار توسط فردی غیرمتخصص انجام پذیرد به علت اینکه در این روش از چسب استفاده می‌شود ممکن است موهای شما آسیب ببیند.
● موی طبیعی
موهای طبیعی که به‌طور معمول در کلاه‌گیس‌ها واکستنشن موها به کار می‌رود، ممکن است گران‌تر باشد، ولی در عوض نسبت به موهای مصنوعی، تنوع جنس و رنگ بیشتری دارند و همچنین پس از استفاده ظاهری زیباتر به موهای شما می‌دهد و موها طبیعی‌تر جلوه می‌کند. این موها بر حسب کیفیت‌شان، قیمت‌های متفاوتی در بازار دارند به‌طور مثال موهای آسیایی ارزان‌تر هستند و همچنین به علت اینکه بافت‌های ضخیمی‌دارند ممکن است به راحتی با هر مویی مطابقت پیدا نکنند، موهای اروپایی گران‌تر هستند و باید در نظر داشت که بهترین کیفیت را دارند.
هنگامی‌که از موهای طبیعی در لابه‌لای موهای خود استفاده می‌کنید بسیار زیباتر جلوه می‌کند، اما باید در نظر داشته باشید که باید وقت بیشتری را صرف نگهداری آن کنید، زیرا اگر به‌طور صحیح از آن مراقبت نشود ممکن است کدر شود یا در بین موهای خودتان گره بخورد، پس بهتر است برای این مو از شامپو و نرم کننده با کیفیت استفاده کنید و مراقب آن باشید تا مثل روز اول سالم و درخشان باشد، همچنین هنگام سشوار کشیدن باید مراقب باشید تا زیاد گرما نبیند، زیرا دمای بالا سبب می‌شود مو آسیب ببیند.
اگر شما به فکر بلند کردن مو‌های‌تان هستید استفاده از موهای طبیعی بهترین است زیرا می‌توانید مثل موهای خودتان با آن رفتار کرده و همچنین این موها بادوام و قابل انعطاف است و می‌توانید دوباره از آن استفاده کنید.
همچنین چون این موها از نوع طبیعی هستند راحت‌تر می‌توانید رنگ آنها را تغییر دهید و در واقع دوباره موهایی طبیعی، اما بلندتر یا پرپشت‌‌تر دارید که برای دریافت خدمات رنگ یا مش دلخواه‌تان هنگام مراجعه به آرایشگاه مشکل کمتری دارید.
● موهای مصنوعی
استفاده از موهای مصنوعی روشی ارزان‌تر است و منعی در به کار بردن آنها وجود ندارد، ولی بزرگترین اشکال آن این است که ممکن است به راحتی با موهای طبیعی شما تناسب پیدا نکرده و ظاهری طبیعی نداشته باشد.
پس اگر دغدغه شما این است که موهای‌تان مصنوعی جلوه نکند بهتر است از این روش صرف‌نظر کنید، در واقع این روش برای کسانی توصیه می‌شود که تمایل دارند چهره خود را زود به زود و با قیمت مناسب‌تری تغییر دهند.
موهای مصنوعی تمایل زیادی به کدر شدن دارند به خصوص هنگامی‌که آنها را شامپو می‌زنید، بنابراین به یاد داشته باشید هنگام استفاده از شامپو ابتدا موهای مصنوعی را با کلیپس جمع کرده و بقیه موها را شامپو بزنید به علاوه هنگام سشوار کشیدن نیز از همین روش استفاده کنید، زیرا موهای مصنوعی به راحتی ممکن است بسوزند وقتی که داغ و دوباره سرد می‌شوند این موها همچنین پس از مرتب کردن احتیاج به اسپری مو دارند تا درخشان‌تر جلوه کنند. این روش برای استفاده در کل سر توصیه نمی‌شود، ولی برای اینکه چند تکه با رنگ موهای خودتان، یا با رنگی متفاوت به صورت هایلایت استفاده شود مناسب است. همچنین برای شستن موهای مصنوعی باید از شامپو و نرم‌کننده‌هایی که مخصوص آنها در بازار وجود دارد استفاده کنید و هزینه خرید آنها را نیز مدنظر داشته باشید.
● روش چسباندن
این روش که به اتصال حرارتی معروف است به این ترتیب است که ابتدا یک دسته باریک از موهای شما جدا شده و کمی ‌بالاتر از ریشه مو محلول چسبناکی زده شده و دسته‌ای باریک از موهای طبیعی یا مصنوعی که می‌خواهید برای اکستنشن استفاده کنید، روی آن قرار می‌گیرد. سپس توسط انبرک ویژه‌ای، موها به هم فشرده شده و حرارت انبرک چسب را آب کرده و تکه موهای اکستنشن به موهای طبیعی شما می‌چسبد، البته به غیر از این روش با کلیپس و نخ هم می‌توان دسته موهای اکستنشن را به موهای سر متصل کرد.
● نکاتی که باید توجه شود
۱) دقت کنید که این کار توسط فردی متخصص انجام شود تا به ریشه موهای شما آسیب نرسد.
۲) هرچه طول این موها و مقدار آنها بیشتر باشد وزن موهای‌تان بیشتر شده و پوست سرتان فشار بیشتری را تحمل می‌کند، که تحمل این فشار در درازمدت ممکن است سبب آسیب و ریزش موهای طبیعی و کم‌پشت شدن آنها شود.
۳) معمولا اکستنشن‌ها ۳ تا۴ ماه دوام دارند که البته بستگی به نوع مراقبت فرد از اکستنشن و همچنین نظر و سلیقه‌اش برای کندن یا نگهداری آن دارد.
۴) شما می‌توانید طول موهای‌تان را ۲۶ یا ۳۰ سانتیمتر بلندتر کنید، اما به‌طور معمول بهترین طول موی اضافه شده برای خانم‌ها با قد متوسط ۲۲ سانتیمتر است.
۵) اینکه پس از چه مدت این موها از کف سر فاصله می‌گیرند بستگی به رشد موهای شما دارد به‌طور معمول موها در ماه ۵۲/۱سانتیمتر و در سال حدود ۱۵ سانتیمتر بلندتر می‌شود همچنین با افزایش سن سرعت رشد موها کاهش می‌یابد.
۶) دقت کنید که بعضی از افراد به خاطر سنگینی و کششی که این موها ایجاد می‌کنند دچار سردرد می‌شوند.
۷) بهتر است قبل از چسباندن موها این نکته را در نظر داشته باشید که به چسب مخصوص آن و یا به نوع موهای مصنوعی که جنس نایلونی دارند حساسیت نداشته باشید.
۸) توجه داشته باشید اگر این کار را برای پرپشت کردن یا بلند کردن موهایتان ا‌نجام می‌دهید، با جمع زیادی از موها روبه‌رو می‌شوید که نیاز به مراقبت دوچندان نسبت به موهای طبیعی خودتان دارد که اگر این مراقبت به‌طور صحیح انجام نشود ممکن است دچار ریزش مو پی‌درپی یا موخوره شوید.
● طریقه نگهداری
۱) موهایتان را باید با یک برس که بسیار نرم باشد مرحله به مرحله از پایین به بالا شانه کنید.
۲) هنگام خوابیدن باید مراقب باشید موهایتان را بالای سرتان جمع کنید، زیرا هنگامی‌که این موها زیر سرتان قرار گیرد باعث می‌شود در هم گره خورده و نامرتب شود و شانه کردنشان سخت‌تر شود.
۳) موهای اضافه شده را نباید در خانه خودتان رنگ کنید.
۴) برای شست‌وشوی موهای مصنوعی باید از شامپوها و لسیون‌های مخصوص که در بازار موجود است استفاده کنید تا دوام بیشتری داشته باشند و به علاوه درخشانی اولیه خود را حفظ کنند.
۵) برای جلوگیری از در هم پیچیدن موها دست خود را به حاشیه موهای اضافه شده برده و به سمت پایین بکشید.
در کل این روش برای بلند کردن موها تا چند سانتیمتر و آن هم در کوتاه‌مدت کمتر به موهای طبیعی و سالم شما آسیب می‌رساند. ولی اگر می‌خواهید از این روش برای بلند کردن موهای‌تان آن هم در درازمدت استفاده کنید باید پذیرای آسیب‌دیدگی موهای‌تان باشید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد